torsdag, juni 29, 2006

Klippning, friidrott, igelkott

Äntligen hade jag lite flyt. Drog iväg till frisören på vinst eller förlust ungefär 40 minuter innan dom stängde och kom in i en tom salong. Sen berättade hon som klippte mig att det varit fullt upp hela dagen så jag kom dit vid perfekt tidpunkt. Sedan pratade vi om skola, utbildningar, jobb, arbetslösheten, ersättningar och pappas jobb, eftersom det ligger i samma hus som frisören. Så det blev en del prat men det var bara trevligt. Förra gången jag var där minns jag att jag hade mycket att fundera över så då blev det inte mycket sagt men idag hade jag en bra dag. Och det kändes oerhört skönt att bli av med lite hår, eller mycket hår rättare sagt. :-)

Kom hem och pendlade lite mellan friidrotten på tvn och datorn. Sedan blev det mer och mer friidrott och det gick ganska bra för dom svenska damerna. Det känns som att dom har en bra chans att hålla sig kvar i Super League om bara Kajsa Bergqvist och Susanna Kallur kan göra det som krävs av dom under lördagen. Emma Green gjorde en fantastisk sistasträcka i stafetten 4x100 m vilket gav Sverige en fjärdeplats efter växlingsstrul mellan systrarna Kallur. Jenny Kallur gjorde annars ett bra 100 m-lopp bara sex hundradelar från hennes pers. Sveriges problem ligger precis som på herrsidan i långdistanslöpningen. Européerna håller ingen högre standard men vi svenskar har trots det oerhört svårt att få fram några riktigt bra löpare där.

Hamnade här vid datorn ytterligare en sväng i vanlig ordning och snackade lite med Cicci. Fick bl.a. hennes bilder från E-tuna så nu har jag pillat en del med dom. Och så kom Agnes in vilket var väldigt trevligt. Mindre trevligt var att hon råkade bränna sina muffins. Hon råkade få mig att rodna mitt i allt också och vad det berodde på låter jag vara osagt...

Sen skulle mamma och pappa ut och gå men mamma kom in snabbt igen och berättade att vi fått besök. Jag tittade ut och då pekade hon på en igelkott som sprang på gräsmattan. Det är inte ofta man ser såna här så jag var snabb och hämtade kameran för att få några bilder på den. Trodde att den skulle bli skygg och springa iväg när den fick blixten på sig men den stannade snällt kvar så jag fick en del riktigt bra bilder. Igelkottar är ju så otroligt söta! Men dom sover väldigt mycket, 18 timmar/dygn. Sen vaknar dom till när det mörknar och spatserar runt på natten. Kan fortsätta med att berätta att en igelkott har ca. 6000 taggar och så sägs det att dom tycker om mjölk, men det ska man akta sig för att ge dom då dom får diarré av det, hellre vatten isåfall.



Det var om igelkottar. Nu ska jag fortsätta leka lite här vid datorn innan jag kryper ner under täcket. Förhoppningsvis blir det en soligare dag imorgon. Det har varit bedrövligt väder i några dagar nu.

Stackars han som aldrig gråter
Fast han släpar på ett höghus
Vad är det ingen ska få se
som ingen inte redan sett
Och vart ska det där huset
Lars Winnerbäck - Stackars

Inga kommentarer: