onsdag, juni 21, 2006

Nattarbete, fotografering, fotboll...

Gaah, jag har blivit handlingsförlamad. Jag får inte gjort det jag borde göra. Har tänkt städa mitt rum i flera dagar nu t.ex. Imorgon måste det ske, men då är jag ute i sista stund som vanligt. Sen måste jag klippa mig, köpa nalle och springa också... Ibland är jag så oerhört smart eller också inte. Jag har inte ens bloggat på länge nu vilket är riktigt illa. Mest synd är det om idolen som vill läsa en massa....

Inatt satt jag uppe nästan hela natten och skrev om en resultatlista från tävlingen jag varit på månd-tisd. Det är helt otroligt att inte någon i den föreningen kan skriva en ordentlig resultatlista. Frågan är hur man kan lyckas göra så mycket fel för personen som skrev den lär ju ha läst resultatlistor flera gånger i sitt liv. Särskilt som han har en dotter som tävlar. Jaja, vet inte om jag sovit så bra om jag inte skrivit om listan. Har iallafall haft över 200 besökare på sidan idag och hälften av dom hade förmodligen inte hittat någon resultatlista om jag inte skrivit den innan jag la mig.

Gårdagen, tisdagen alltså, var annars ganska trevlig. Vaknade som vanligt efter tolv, somnade om ett par gånger för att det regnade när jag vaknade, och hamnade vid datorn där Jassi och Emmy hade ett annorlunda samtal. Ja, inte så annorlunda för att vara Emmy men Jassi var riktigt på hugget. Har sällan sett henne så engagerad i något och samtidigt var det oerhört kul att se henne skratta så mkt... Flummade en del med Lina också. Hon har ju visat en intressant sida dom senaste dagarna... :-) Dessutom har hon varit nära att äta Pågen Duo, vad sjutton hade Agnes sagt då? Som tur var valde hon ett annat bröd istället. Jag måste ju finnas kvar! Om nu någon undrar så har jag fått Pågen Duo som smeknamn av Agnes.

När klockan var runt sex var det dags för avfärd mot Linköping igen och andra dagens tävlingar av Senior-DM. Och ännu en gång svor jag i förbannelse över att jag åkte fel innan jag hittade arenan. Fatta så komplicerat det ska vara att hitta i Linköping. Allt går i cirklar men på något sätt verkar man komma dit man ska om man bara fortsätter att köra ett tag. Nog om det. Jag kom dit och lyckades faktiskt för en gångs skull få lite mer kort tagna den här gången. Tog en del på folk som sprang, på längdhoppare, kulstötare och några kort på tjejer som kasta spjut. Och nu börjar jag hitta dom rätta inställningarna på kameran också. Så grymt bra bilder det blir när jag väl hittar tajmingen ordentligt. Inget suddigt blir det heller.. Jaja, återkommer när jag fått upp bilderna på hemsidan. Naturligtvis gick delar av tiden åt till att snacka med folk också. Är kul att träffa flera ledare från andra klubbar som känner igen mig. Men jag är ju mer representant för Östergötlands Friidrottsförbund än Tjalve när jag är på en sån tävling.

Sen drog jag snabbt hemåt för att hinna hem till fotbollen, Sverige-England. Hann faktiskt svänga in på McDonalds också och få med mig lite mat innan jag kom hem fem minuter innan matchstart. Och Emmy jag åt faktiskt Pommes frites, även dom långa! Och om matchen finns det en del att säga. Som ni säkert vet blev det 2-2. Sverige var inte bra i första halvlek och 1-0 till England var nästan i underkant efter halva matchen. Joe Coles 1-0 mål var riktigt snyggt. Vilken träff han fick!

Men sedan kom Sverige ut som ett annat lag i andra och jag har aldrig sett Marcus Allbäck göra så grymt bra ifrån sig. Han sprang på allt, lyckades hålla omöjliga bollar i spel och glänste över alla andra. Det var inte mer än rätt att han fick nicka in 1-1 i början av halvleken också. Sedan var Sverige ytterst nära att göra 2-1 vid ett flertal tillfällen och därför kändes det ganska snöpligt när England tog ledningen fem minuter före slutet. Gerrard gjorde en riktigt bra löpning och kunde omarkerad nicka in bollen förbi Isaksson, som inte hade sin bästa dag. Typiskt nog hade jag strax innan sagt till pappa, "Nu får inte England slå Sverige den här gången heller". Så gör dom 2-1 en minut senare. Men Sverige lyckades lägga in en växel till och Henke Larsson petade in kvitteringen! Grymt kul för honom och det blev stort jubel på många håll, speciellt i Filbornaskolans aula där Cicci satt och såg matchen.

Dessvärre så blir det nu Tyskland för Sverige i åttondelen och det blir riktigt tufft. Men alltid kul att möta värdlandet i en stor turnering, det lär bli grym stämning. Och Allbäck måste få starta även mot Tyskland. Den som säger emot kan jag skriva en liten kommentar till bloggen och motivera det. Det får ni gärna ni andra också göra såklart.

Idag, onsdag, har jag inte gjort så mycket alls. Sov fram till halv tre och sen började jag fixa lite med en del hemsidor. Uppdaterade Agnes-Carlsson.nu där jag la in 118 bilder från Idol. Sen kände jag mig så seg så jag orkade inte ge mig ut och springa vilket jag borde ha gjort. Men så kan det bli. Fick även ett nytt batteri till min mobiltelefon som jag laddade under eftermiddagen. Så nu återstår det att se om mobilen mår lite bättre i fortsättningen.

Sen loggade jag in på msn strax efter halv nio och lagom när jag gjorde det så rasade hela systemet, lite lagom kul. Hur som helst så kom jag in ungefär en timme senare och har suttit och babblat där sen dess. Jag hoppas verkligen allt ordnar sig för Camilla. Allting verkar gå emot henne just nu men det måste vända nu.... Och sen var det tokigt roligt att prata med Agnes. Hon blev lite panikslagen när jag nämnde att jag och Marre ska ner och se henne spela cup. Men det har hon egentligen ingen anledning att vara. Jag hoppas iallafall att vi kommer dit. Och Marre, kom ihåg att vi inte ska säga vilken dag vi kommer.
Och imorgon försvinner Lina upp till Dalarna, och sen Slovenien. Hoppas verkligen du får roligt och du kommer saknas!

För ett par bruna ögon får jag
Men Stockholm blir aldrig min stad
Jag erbjöd någon handen, det är -93
Och hon sa: "Jag tar den i hemlighet"
Och tillsammans flyger vi söderut
Men jag visste från den stunden
Att hon skulle dra ner mig med tiden
Håkan Hellström - Jag har varit i alla städer

Inga kommentarer: