söndag, juni 11, 2006

Stan, fotboll, utgång...

En blogg om dagen och gårdagen och om vi börjar igår så började vi dagen på stan, söder, där dom hade invigning av "nya söder" efter stora ombyggnader. Cicci och jag hoppade frukosten och skuttade in på Max det första vi gjorde. Det smakade riktigt bra! Bredvid oss stod en tjej och gav blåa och gula ballonger åt alla barn. Det var inte det enda som var i Sveriges färger om man säger så, denna dag då Sverige skulle spela sin första match i fotbolls-VM. Hur som helst så fortsatte vi vår vandring på stan och hamnade på Tasty House där dom bjöd på gratis glass som vi givetvis tog för oss av. Sedan gick vi runt och tittade lite innan vi fixade lite snacks till kvällen. Jag passade på att ringa J. undertiden Cicci var inne och handlade och jag blev lite förvånad att hon svarade. Men trevligt var det och även om jag inte är alltför populär just nu så hade vi iallafall ett bra samtal. Nu hoppas jag bara att allt står rätt till för oavsett vad jag tycker, tänker och säger just nu så kan jag inte sluta oroa mig och bry mig. Cicci och jag återvände iallafall till Tasty House där jag köpte mer glass, mumsigt värre, och en massa Twix, innan vi åkte gratis buss hem.

Väl hemma satte jag mig och såg slutet på fotbollen mellan England-Paraguay. England vann med 1-0 men matchen verkade inte vara så mycket att hurra för. Sedan tog vi det lugnt i nån timme innan det var dags att bege sig för att se fotbollen, på en skola. Ciccis familj känner en som är rektor på en skola så där träffades vi för att se matchen i deras aula på overhead-duk! Riktigt stor och härlig bild och det blev betydligt mer liv i matchen när man såg det på det sättet. Själva matchen i sig tänker jag inte analysera sönder här. Sverige försökte och försökte men lyckades inte få hål på Trinidad. Lite högre tempo, fler inlägg från kanterna och fler långbollar tror jag hade gjort att Sverige vunnit matchen. Nu ser det dock relativt ljust ut ändå men det krävs naturligtvis seger mot Paraguay.

Efter matchen åt vi rester efter studenten dagen innan, riktigt gott med lax och rostbiff. Sedan softade Cicci och jag vid datorn. Det pratades med Lina, Agnes och Emmy. Agnes som jag skickade sms till tre gånger innan jag fick något svar innan, men vissa är mer förvirrade än andra. Emmy visade stolt upp en bild på när hon var blond. Eller inte så stolt kanske men söt var hon i vilket fall som helst. Så blond eller brunett spelar ingen roll för min del, men Emmy får väl lite rysningar i kroppen när hon tänker på sig själv som blond. Efter att jag förklarat för Agnes att jag inte är nykterist så fick vi ordentligt fart. För Cicci hade en kompis som var på väg till henne, och han är lagom dryg och efterhängsen, och hade dessutom inte hört med Cicci om det var okej att han kom så vi beslutade oss för att dra innan han kom. Vi skulle ju dessutom ut så vi drog ju inte utan anledning. Samtidigt vann Argentina med 2-1 mot Elfenbenskusten i en ganska bra match. Drogba lekte med Argentinas backlinje men det hjälpte inte mer än till ett mål.

På vägen ner till stan så ringde jag Emmy. Mest för att förklara varför vi bara drog och det tog ett litet tag innan poletten föll ner för Emmy, men till slut så förstod hon. Dessutom verkade hon lite småchockad över att jag ringde. Sedan flummade vi lite i telefon, Emmy skrattade och flummade och jag gjorde väl detsamma. Men inte har jag väl så mycket dialekt?
Cicci och jag yrade efter en liten promenad in på The Tivoli och satte oss på Gräddhyllan i vanlig ordning. Där spanade vi på folket som kom och pratade om ditt och datt innan vi begav oss neråt för att ta oss en svängom. Vi dansade runt lite innan vi tog oss ut på altan och inhandlade lite att dricka. Jag körde ju ner så jag höll mig till det alkoholfria men det går banne mig att ha lika kul utan alkohol i kroppen som med. Natten fortsatte med mer dansande och en del hälsande på folk. Anneli skulle varit med oss men tyvärr blev det inte så och visst hade det varit snäppet roligare om hon varit med. En av Ciccis kompisar, Hanna, dansade järnet på golvet och fick två killar att visa intresse, så ska det se ut! Klockan var runt halv fyra när vi åkte hemåt och sedan somnade vi ganska snabbt. Och nu har jag visst glömt att berätta att Carro ringde under dagen för att berätta om att hon varit runt på studentfirande i Örebro. Cissi hade varit så söt och det hade varit så kul även om det var stressigt för henne.

Det var mycket om lördagen och nu blir det betydligt mindre om söndagen. Jag blev visserligen väckt halv tolv av att en tjej från Leksand Superstars ringde om att jag skulle lägga ut en artikel under dagen. Inga problem, sa jag men sedan kände jag att det var lika bra att gå upp och så fick det bli. Sedan softade vi lite för mycket så det blev en snabb frukost innan vi fick skjuts ut till Väla för att titta runt lite. Först och främst tittade vi på en mobil till Cicci och dom lovade att höra av sig när den hon ville ha kom in igen, sedan yrade vi runt och tittade lite överallt. Jag hittade en t-shirt, Cicci flip-flop skor och sedan var jag ju naturligtvis tvungen att köpa mig en glass. Dagen har annars bjudit på helt underbart väder. Strålande solsken, blå himmel och runt 27 grader. Kan inte bli mycket bättre. Tokigt varmt och det kändes som man brände sig för minsta lilla stund i solen. Väl hemma från Väla fikade vi med Ciccis mormor o morfar och hennes moster. Sedan har vi mest softat i solen... Nu ska vi strax se på film, Fyra veckor i juni.

Sista kvällen hos Cicci innan jag åker hem igen. Tyvärr hade jag inte möjlighet att stanna längre eftersom jag har ett styrelsemöte på tisdag som jag vill gå på. Cicci jobbar dessutom så det hade ändå blivit ganska styckade dagar. Men det ska säkert gå bra ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte höra av dig någon dag nu när du kommer hem? :)

Jag lär väl iof titta på fotboll.

Känns som du varit "borta" lika länge som Christian Olsson :D