fredag, juni 16, 2006

Svensk seger, arbetsintervju, problem...

Tiden går ruskigt fort om dagarna och jag hinner verkligen inte med allt jag vill. Hade tänkt sola en del idag och läsa lite i Stefan Holms bok men det blev inte mycket av det. Fastnade vid datorn där jag större delen av dagen fixat och trixat med bilderna som jag tog på Ungdoms-DM häromdagen. Jag laddade hem ett program där jag kunde göra ett fotogalleri av bilderna med bildspel och det verkade lovande till en början innan jag märkte att det var rätt mycket att hålla reda på och det tog en evighet innan jag fick ordning på det. Alla möjliga fel blev det och när jag väl fått ihop det så strulade servern som jag skulle lägga upp bilderna på. Som tur är hade jag möjlighet att lägga ut det på en extern server, sen får vi se vad webbhotellet säger. Jag vill ha mer plats!

Det hela gjorde att jag knappt fick i mig någon mat och att jag gav mig ut och sprang när klockan var en bit över tio. Då var det 20 grader ute och riktigt behagligt att springa, även om det kändes ganska varmt även då. Men det går ju inte att ge sig ut mitt i natten. Jag var mest ute efter att testa om mitt ben höll som jag fick ont i tidigare och till min stora glädje så kändes det riktigt bra. Det är bara att hoppas på att det fortsätter så. I annat fall får jag nog införskaffa mig ett par nya skor för det är möjligt att det är där felet sitter.

Igår hann jag aldrig blogga något för det hände lite väl mycket. Det roligaste var givetvis Sveriges seger i fotbollen mot Paraguay. Så underbart skönt det var när Ljungberg nickade in målet i nästsista minuten. Efter att Allbäck sumpat två riktigt klara målchanser så hade det varit riktigt irriterande om det slutat 0-0 ännu en gång.
Dagen började annars vid datorn och på Agnes hemsida där Elli och Lina pratade om Agnes mobildagbok från Lycksele där hon klagat lite på kylan. Både verkade rätt övertygade om att det måste varit 20 grader men jag tog reda på att de kan ha varit ner mot 10 grader. Varför sitter jag och pratar om det här nu då? Jo, det var nämligen så att Agnes skrev ett nytt inlägg i mobildagboken där hon skrev att hon suttit och läst lite vad som skrivits på hemsidan och att hon sett att vi snackade om vädret i Lycksele. Haha, det var riktigt roligt att se att hon läser även en del oväsentligt som skrivs och det är inte utan att man blev lite stolt över att hon skrev om just det vi snackat om.

Halv tre var jag iväg på en arbetsintervju på ett telemarketing-företag. Stället låg nere vid hamnen och jag snurrade runt rejält innan jag hittade rätt, men som tur var hade jag en del tid på mig. Intervjun gick ganska snabbt. Det är inte lätt att säga vad man har för bra resp. dåliga sidor men jag fick nog till det ganska bra. Sedan återstår det att se om jag får ett positivt svar eller inte men jag har inte så stora förhoppningar. Men det är iallafall bra att få lite erfarenhet av intervjuer.

Sen åkte jag hem och hamnade vid datorn en sväng. Cicci var helt till sig över att hon hittat Z på 7-eleven igen. Riktigt roligt faktiskt, det är aldrig fel att titta på söta människor. Samtidigt letade hon efter bra partymusik till ett band som hon skulle göra till festen imorgon kväll. Sen var det då dags för fotbollen. 18.00 var det avspark för England-Trinidad och det blev en riktigt spännande match. Länge såg det ut som att Trinidad skulle klara 0-0 även mot England men till slut fick engelsmännen in både 1-0 och 2-0. Därmed är England redan klara för åttondelen och eftersom vi vann till slut mot Paraguay ser det ut som att det blir vi som kniper andraplatsen i gruppen. Vid seger mot England i sista matchen blir det faktiskt Sverige som vinner gruppen. Agnes hörde av sig med ett mms från en pub i Barcelona. Hon verkade ha det riktigt bra där. Och jag saknar henne...

Tyvärr fick jag inte vara glad särskilt länge efter fotbollen. J. hade en riktigt jobbig kväll och jag känner mig så frustrerad över att inget kunna göra. Jag försöker svara så gott jag kan på dina frågor men ibland vet jag knappt vad jag ska säga. Varför? Det är en fråga som jag skulle vilja ha svar på. Vad är det som gått snett när man beter sig som dom gör?
C. har det också tungt och där känner jag att jag inte riktigt funnits för henne som jag skulle vilja. Men jag hoppas verkligen vi kan prata ut ordentligt nångång i helgen. Som om inte det var nog så hade syrran blivit dumpad under kvällen av sin pojkvän och hon var riktigt lessen... Och varför fick hon aldrig chansen?

Sen satt jag uppe sent och skrev en lång artikel om Ungdoms-DM och uppdaterade lite andra småsaker innan jag hittade sängen när det redan var ljust ute.

Here I am, once again
I’m torn into pieces, can't deny it, can't pretend
Just thought you were the one
Broken up, deep inside
But you won't get to see the tears I cry
Behind these hazel eyes
Kelly Clarkson - Behind These Hazel Eyes

Inga kommentarer: