måndag, juni 05, 2006

EM-klara friidrottare

Det gick helt okej att springa. Jag vill så gärna att det ska gå lättare och att det ska gå att trycka på mer men det kommer. Efteråt fixade jag en riktigt god müsli. Vanlig müsli med lite fruktbitar i, linfrön, tinade hallon från frysen och så fil. Testa det ni. Nyttigt värre!
Agnes lekte på träningen idag, med sina medspelare alltså. Och när jag får höra sånt ser jag bara framemot ännu mer att se henne spela.

Allt fler svenska friidrottare kvalar in till EM i Göteborg i augusti. Igår blev jag allt lite stolt. Jessica Samuelsson klarade kvalgränsen i sjukamp. Och henne intervjuade jag vid SM för snart tre år sen och skrev då följande som avslutning på intervjun:
Jessica verkar ha ett bra självförtroende och det är nog en förutsättning för att lyckas fullt ut. Förmodligen går hon en intressant framtid till mötes inom friidrotten.

Hela intervjun går att läsa här:
http://web.telia.com/~u11117014/Jessica_sm03.htm


Jessica Samuelsson och Carolina Klüft, EM-klara i sjukamp.

Tänk så rätt jag hade! Gissa om jag blev ännu mer sugen att åka och se andra dagen av sjukampen nu när Jessica kvalade in också. Och för att skryta lite till så intervjuade jag längdhopperskan Daniela Lincoln-Saavedra vid samma SM. Hon kvalade in till EM vid en tävling i Oslo i fredags då hon hoppade 6,56 och pressade Carolina Klüft. I samband med den intervjun skrev jag så här:
Namnet är lätt att komma ihåg och det är nog värt att lägga på minnet för det här kan bli en tjej att räkna med ordentligt framöver.

Och vill ni läsa den intervjun så finns den på följande länk:
http://web.telia.com/~u11117014/Daniela_sm03.htm

Vore riktigt kul om det blev ett riktigt stort gäng svenskar därnere och jag gläds med alla som verkligen lyckas nå dit. Hoppas också att Tjalves två EM-aktuella löpare på 400 m kvalar in, Joni Jaako och Ellinor Stuhrmann. Då kanske vi i Tjalve får lite lättare att skaffa sponsorer som vi så väl behöver.


Här i bland ruinerna
Bland torra salta tårar
Här bakom rullgardinerna
Och alla uteblivna vårar
Här under askan av sönderbrända drömmar,
ska vi nu bygga nånting större.
Lars Winnerbäck - Nånting större


1 kommentar:

Anonym sa...

Har du kommit igång med löpningen nu? Jag önskar jag kunde göra detsamma...