onsdag, juni 28, 2006

Löpning, fotboll, orättvisa

Blev bara en blogg igår också. Dagen bestod av att sitta och prata med folk, uppdatera hemsidor, fixa med Marres bilder från Eskilstuna, fotbollen på tv och så sprang jag lite.

Finns egentligen inte så mycket att skriva om det men löpningen blev lagom kämpig. Efter att ha sprungit ungefär 3 km råkade jag vända på huvet och se att en kille var på väg att springa ifatt mig. Jag lät honom komma ikapp och han höll ett riktigt högt tempo men jag ville inte låta någon springa ifrån mig så jag hängde på i några hundra meter innan våra vägar skildes. Sedan fick jag lida för det eftersom jag drog på mig en del mjölksyra. Det blev riktigt kämpigt men jag klarade av att springa hela vägen hem iallafall och det blev den längsta sträckan i år, 7 km. Det jag inte fattade var att jag hade Zlatan-låten på hjärnan under stora delar av träningspasset, hade banne mig varit bättre med Boten Anna.

Satt och yrade en del med Agnes. Hon hade slagit vad med Elli om vilka som skulle gå till final i fotbolls-VM och tippade Brasilien-Frankrike. Brasilien vann lätt över Ghana med 3-0. Det var inget snack om saken egentligen men Ghana var värda ett kvitteringsmål i första halvlek. Problemet är att dom saknar riktiga spjutspetsar som kan ta vara på chanserna. Brassarna hugger direkt när lägena dyker upp. Och så var det Spanien-Frankrike där jag verkligen hoppades att spanjorerna skulle vinna och få lite lycka med sig. Men det gick som det brukar göra för dom i VM-slutspelen. Efter att första halvleken gått till Spanien så kunde Frankrike ta över i andra och vinna med 3-1. Tyvärr avgjordes matchen på en frispark som inte ens borde varit en frispark. Henry sökte kontakt med Puyol och la sig ner... Uselt att spelarna inte kan spela utan att köra med en massa tricks.

Men hur Agnes tänkte vet jag inte riktigt. För nu möts ju Brasilien och Frankrike i kvartsfinalen och då är det lite svårt för dom att spela final sen. Kan nog bli så att båda får rätt i att Brasilien går till final men att ingen har rätt motståndare. Det känns som att Tyskland kommer få svårt mot Argentina på fredag. Och nu lär jag förmodligen inte höra något ifrån Agnes förrän på cupen, och vilken dag det blir förblir en hemlighet tills vidare. Trevligt var det också att Lina kom in på msn en sväng. Hon hade det bra uppe i Dalarna och hade varit och badat med Emmy och Patryk. Dom hade haft det galet roligt och det kan man ju förstå.

Jassi är på läger med konståkningen och har det riktigt roligt. Det är hon väl värd och jag hoppas att hon kan skaka av sig sina problem ett tag. Men varför ska unga människor behöva dö alldeles för tidigt? Det har jag väldigt svårt att förstå. Det är så orättvist och jag lider så med alla runtomkring som tvingas vara med om det. Kompisar och familjer som får leva med en massa minnen och där det alltid kommer vara ett stort hål... Jag har själv inga erfarenheter av det men det är svårt att inte låta bli att påverkas när folk i ens omgivning drabbas.

Ska göra ytterligare ett försök att få mitt hår klippt nu. Sedan är det friidrott på tv kl. 18. Det får man inte missa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, det är rätta takter att inte försöka låta någon springa ifrån dig, även om man får "betala" för det senare :)

Kan du inte höra av dig någon dag nu då?