lördag, juni 03, 2006

Emmy tillbaka

Dagens klart roligaste grej är att Emmy hittat tillbaks igen. Efter Polen-resan så har hon flummat runt i drygt två veckor utan att vara inne på nätet. Jag är imponerad över hur hon lyckats hålla sig i från datorn. Men har man en massa roligt för sig så är det nog ganska lätt. Och visst har hon varit saknad. Det kändes riktigt mycket när man väl började prata med henne och kom in på en massa flummiga ämnen och tokigheter. Emmy, Jassi och jag satt och pratade lite i eftermiddags och vi diskuterade en hel del intressanta saker. Det avslöjades ett och annat som inte riktigt platsar i den här bloggen. Vi diskuterade iallafall om Peace & Love och till slut lyckades Emmy förstå att jag ville ha med henne dit. Ibland tar det ett tag innan det klíckar men men...desto roligare kan det bli. Och så fick jag upp en syn som gjorde att Emmy ramlade av stolen. :-) Efter gårdagen så var det här vad jag behövde. Och så får du inte försvinna så länge en gång till, då kan jag bli helt olycklig.

Jag hade tänkt ge mig iväg till stan ikväll för att gå lite på marknaden och höra ett band framföra en hyllning till Gyllene Tider. GT är äkta sommarmusik, eller hur Agnes? Men tyvärr så gick dom planerna i kras av två anledningar. Dels pga. speedwayen på tv som blev väldigt spännande och sen pga. att jag skar mig i pekfingret när jag gjorde våffelsmet. Råkade stöta emot vår vassaste kniv och det var inte det lättaste att få stopp på blodet kan jag säga. Hur som helst så kom jag ner till stan vartefter men för sent för att höra GT-musiken. Såg dock på Kalle Baah ett tag och det var bättre än jag trodde. Köpte lite godisremmar, wiie, och drog hemåt ganska snabbt. Ny chans imorgon då jag ska ge mig ner tidigare. Thorsten Flinck kl. 20 får man inte missa.

Stort Grattis till Agnes som konfirmerats idag!! Vad du får av mig vet du redan, och när du får den vet du nästan också. Tack för dagboken, du är så oerhört snäll.

Jassi, jag kan inte med ord förklara hur mycket jag lider med dig. Det här som hände nu var ju det sista du behövde men jag hoppas verkligen du hittar krafter. Kändes bra att höra din röst idag. Jag finns för dig hela tiden...

Två roliga citat:
- När Marcus var ny..., pappa försökte förklara hur mamma agerade på nätterna när jag kommit till världen.

- Jag pratar inte ens dalmål, Emmy. Ni som träffat henne förstår...

Inga kommentarer: