torsdag, juni 15, 2006

Skolavslutning, Ungdoms-DM

Ligger lite efter och tänkte blogga om gårdagen som jag knappt minns, haha! Jag vet iallafall vad jag gjorde på kvällen men innan dess hände det förmodligen inte så mycket. Lina slutade skolan och fick god jordgubbstårta av sin mormor. Gissa om jag är avundsjuk? Fick lite flashbacks iallafall för när jag och syrran var mindre, när vi gick på låg och mellanstadiet, så fick vi alltid en stor glass av mamma när vi slutade skolan efter varje läsår. Vi fick välja vad vi ville och man var lagom stolt där när man fick sin glass, haha!

Annars satt jag mest vid datorn igår på dagen. Efter att ha sett fotbollen mellan Spanien-Ukraina där Spanien var helt överlägsna och vann med 4-0. Det var förmodligen livat i Barcelona efter den segern. Pratade med folk och satt och läste in mig på mammas kamera. Det är så mycket inställningar hit och dit. Bländare, slutare, exponering bla bla... Hann inte riktigt läsa igenom allt innan jag var tvungen att åka iväg mot Motala för att se Ungdoms-DM i friidrott. För ett par år sedan var jag runt på nästan varje tävling i länet och tog en massa bilder men på senare år har det varit dåligt med det så nu har jag bestämt mig för att bättra mig. Tog med mig både mammas kamera och min och tur var det för jag kom inte riktigt överens med mammas utan valde att ta vanliga bilder med min egen kamera. Tog dock en del roliga filmer med mammas kamera som blev lockade. Sen satt jag halva natten och läste in mig mer på kameran så nu vet jag förmodligen vad jag gjorde för fel till nästa tävling på måndag och tisdag nästa vecka. Ev. åker jag till Flen och testar den på lördag. The Sounds är ju där och då blir man ju lite lagom lockad att dra dit.

Men det var iallafall kul att komma iväg och se länets bästa ungdomar tävla och göra bra ifrån sig. Alla såg så glada ut när jag tog bilder på dom när dom stod på prispallen. Ska fixa och trixa med dom där bilderna nu snart innan Sverige-Paraguay börjar. Det brukar ta sin lilla tid. Men som helhet en bra dag igår.

Fick ett sms på vägen hem som fick mig att tänka. Tänk så sårbart samhället är för vissa. Hur ska man kunna få ett bra självförtroende och ett bra liv när man inte blir trodd och inte får den hjälp som man så väl behöver.
Och Marre jag hoppas allt ordnar sig till det bästa. Livet har tyvärr både sina ljusa och mörka stunder. Jag hoppas verkligen att det ljusnar snart för din del.

Where is your heart
Cause I don’t really feel you
Where is your heart
What I really want is to believe you
Is it so hard to give me what I need
I want your heart to bleed
And that’s all I’m asking for
Where is your heart?
Kelly Clarkson - Where is your heart

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill läsa om att du är ute och springer oftare i bloggen :)

Vad gör Hästen nu med Degen!?

Marcus sa...

Nu ska jag skriva om att jag har sprungit. Börjar flyta på lite mer nu.
Hästen och Degen har kommit ihop sig rejält. Jag tror att Degen kan hamna utomlands nästa säsong om han får ett bra bud.