måndag, juni 05, 2006

Agnes-artiklar, Kompiskärlek, geléhallon-tårta!

Nu är det vissa som vill läsa fler bloggar och vad gör man inte för sin idol! :-) Dagen har till stor del ägnats åt agnes-carlsson.nu och tidningssidan. Jag har lagt upp en massa gamla artiklar och även några nya så nu har vi ca. 155 tidningartiklar i vårt arkiv, galet mycket har det skrivits om Agnes. Det var lagom segt men det skulle ju göras så då får man stå ut. Det har skrivits en del lustiga saker om Agnes som "Agnes vann, men Sibel lyste klarast", troligt.

Sen loggade jag in på msn och möttes av en Lina och en Agnes. En Lina som hade ätit sin mormors tårta med geléhallon, och jag vill ju också ha! Det låter tokigt gott! Agnes och jag kom in på temat kärlek. Vi snackade om både det ena och andra och konstaterade en och annan intressant sak också. Hur fungerar vissa och hur tänker vissa? Varför kan man inte få visa kärlek till sina kompisar utan att vissa tror att man är tillsammans? Några tankar... Jag som bl.a. ska bli biologilärare kan fylla på med att man byter ungefär 250 bakterier med varandra under en normal kyss. Men det behöver ni ju inte tänka på när ni kysser någon nästa gång.

Mitt i allt stod mamma för dagens bästa grej. Hon glömde en kaka i ugnen när hon satt och såg på "Bonde söker en fru" på 4:an. Då fick man sig ett gott skratt! Nu sitter hon och tittar på bingolotto så jag får klara mig utan tvn ikväll. Men det ska nog gå. Ska strax ut och springa lite, ska bli riktigt härligt. Får hoppas att jag slipper slita så mycket som sist.

Imorgon ska vi ha tävling, Tjalvespelen! Tävlingen arrangeras för 50:e gången och jag ska väl vara med och hjälpa till för kanske 7-8:e gången. Jag ska ha hand om eltidtagningen och det är ju en ansvarsfull uppgift så jag hoppas det ska flyta på utan några större missöden. Anläggningen är ju så ny att man fortfarande är lite osäker på vissa saker.

Och Boten Anna har visst blivit riktigt populär nu. Singeln släpptes förra veckan, återstår att se var den hamnar på veckans singellista. Helt sjukt att en sån låt kan bli så populär. Men den sätter sig på hjärnan. Det är väl en orsak.

Inga kommentarer: