lördag, juni 17, 2006

Softande

Idag har jag egentligen inte så mycket att skriva. Hade vissa planer på att dra till en festival i Flen idag och se The Sounds men jag kände att jag ville ha en lugn dag och den har mest tillbringats framför tvn och här vid datorn. Har snackat med folk, uppdaterat lite statistik, surfat runt och softat. Satt uppe sent inatt och uppdaterade lite på Agnes-Carlsson.nu, det behövdes lite uppdateringar där och det gäller att göra så gott man kan nu när Hezel är borta. På tal om henne så var hon inne en sväng på msn idag. Hon hade hittat ett internet-café i Malaga där hon tillbringade nån timme. Skönt att höra att hon har det bra därnere.
Det blev flummigt på Agnes hemsida, där vi kom in på dialekter. Dom flesta verkar överens om att Emmy har vackrast men sen var det olika bud. Det är ett spännande fenomen att vi pratar så olika trots att vi pratar samma språk.

Annars har jag sett en del på fotbollen, som vanligt. Såg nästan hela matchen mellan Tjeckien-Ghana och det var överraskande Ghana som vann med 2-0. En riktigt bra match av afrikanerna och Tjeckien var riktigt lamt utan sin storstjärna Jan Koller.

Cicci är iväg på strandfest med lite folk från skolan som hon gick på förut. Förmodligen har hon dragit in till stan nu för att virvla runt på The Tivoli. Kul för henne! Nästa helg är det midsommar och då lär hon vara här. Vi får väl se vad vi kan hitta på men söndagen är bokad för Eskilstuna, Parken Zoo, och Agnes. Till den konserten planerar Marre och jag en liten kupp men det ska vi hålla tyst om än så länge.

Hultsfredsfestivalen avslutas just nu med att Lordi spelar på stora scen! Säkert en grym show även om jag inte gillar dom så mycket. kent spelade där tidigare och gjorde tydligen en grym spelning. Helt oväntat tog dom in gamla gitarristen Martin Roos på scenen och rev av en riktigt gammal låt, Vintervila. Sen körde dom bl.a. Blåjeans, Nålens Öga, Mannen med den vita hatten, Kärleken väntar och 747. Jag hade så gärna varit där men det känns trots allt bättre att lägga pengarna på Peace & Love. Där får jag se så otroliga många bra artister. Kommer bli grymt!

Nu ska jag fortsätta med statistiken och vänta på att Cicci ska hitta hem. Det lär väl ta ett tag innan hon gör det.

Hon bläddrar förstrött bland mina skivor
ler och sätter på "Here comes the sun"
Det enda som rört sig här är tiden
Och klockan klämtar för vårt ide

Någon spelar på ett piano ovanför
en haltande, klumpig Für Elise
Hon dansar runt som för att visa att hon hör
Jag älskar allt hon gör
kent - Vintervila

Inga kommentarer: