torsdag, juni 22, 2006

Där satt den!

Det blev sent inatt också. Fixade lite med statistiken men annars så lät jag tiden bara flyta. Pratade en del med Patryk som också satt uppe. Det är alltid bra att ha lite sällskap! Satt och lyssnade på musik också. Hittade tillbaks till Sandy Mouche igen efter att ha tappat bort dom lite. Det går ju inte att lyssna på all musik samtidigt även om man gärna skulle vilja det. Vissa artister faller tyvärr bort ibland. Men Sandy Mouche har gjort några riktigt bra låtar. Annars känns deras musik ganska ojämn. En del låtar har jag väldigt svårt att ta till mig medan andra fastnar direkt.

När jag väl kom upp idag var det äkta torsdags-mat. Ja, ärtsoppa och pannkakor alltså. Det smakade riktigt bra och sedan tänkte jag bara ta en kort sväng förbi datorn innan jag gav mig ut på dagens uppdrag. Loggade in på msn för att se om nån var där och möttes av ett "jaa" från Agnes som satt och hade tråkigt. Lina var inne också och hon räknade ner timmarna inför avresan till Dalarna. Och fast jag var tvungen att dra så fastnade jag. Agnes berättade allt om sin fotbollscup och jag fick reda på när hon spelar sina matcher, wiiie! Så nu gäller det bara att ta sig dit i rätt tid. Dagen förblir hemlig tills vidare. Och det märktes så väl att Agnes längtar som en tok till den där cupen och det lär förmodligen bli riktigt skoj. Sen berättade jag om all ångest jag hade för att få saker gjorda under dagen, mitt långa hår, eller långa beror visst på hur man menar :P.

Till slut var vi båda tvungna att gå och då hade klockan dragit iväg rejält. Jag skulle klippa mig och när jag väl kom till frisören så hade dom stängt tidigare. Och jag skyller på Agnes att jag inte hann klippa mig, men hon är för snygg för att jag ska bli arg, haha! Så när det inte blev nån klippning åkte jag för att inhandla en nalle. Och jag som har beslutsångest stod och valde i säkert 20 min. innan jag var tvungen att välja för att butiken stängde. Det fick bli en mjuk, gosnalle som var ganska söt. Hittade ingen jag var riktigt nöjd med, dom finaste var för stora. Nog om det. Nu har jag iallafall tre nallar i en påse här hemma som ska till E-tuna på söndag, wiie.

När jag kom hem igen så ville mamma åka till Lidl och så fick det bli. Ingen affär vi brukar åka till, den är ju lite speciell, men vi handlade faktiskt en hel del. Jag hittade korven och yoghurten som jag ville ha, korven har jag ätit hos Cicci, och så köpte jag lite godis och jordnötsringar till fotbollsmatchen på lördag. Väl hemma var det bara att byta om för att ge sig ut och springa. Hade bestämt mig för att springa två varv på banan på tid. Banan som jag sprungit på säkert 80% av gångerna jag sprungit i mitt liv, mäter 1,5 km, så 3 km i maxtempo körde jag. Jag trodde att jag skulle nå en tid runt 14 minuter, 7 minuter per varv, och blev riktigt förvånad när jag klockade mig själv på 6.24 efter ett varv. Då hade det gått lite väl fort men andra varvet gick iallafall på 7.00 så tiden blev alltså 13.24. Så trots att jag inte sprungit alltför intensivt så har jag gått framåt ganska mycket och nu börjar det likna något. Kände mig på riktigt bra humör när jag åkte hem, självförtroendet stärktes och motiviationen att träna höjdes ett par snäpp. Yeah!

Under sena kvällen har det inte hänt särskilt mycket. Jag har planerat en del med Cicci inför det som komma skall. Hon kommer upp hit imorgon och sen får vi se vad vi hittar på. Det blir förmodligen en lugn midsommarafton. Mys, nån romantisk promenad och lite så... :-)
Nu ska jag iallafall fixa i ordning bilderna från tävlingen i månd-tisd. så att alla som är nyfikna på dom kan få se dom. Har fått fler bilder från Marre också till Agnes-Carlsson.nu så det får jag väl också fixa och trixa med när jag får tid över.

Tornet i Sofia sträcker upp sig mot himlen
över torgen, här går var och en för sig
om vi förlorar varandra här i vimlet
så minns att jag står bakom dig
Lars Winnerbäck - Dom sista drömmarna

Inga kommentarer: