torsdag, juni 01, 2006

Given to fly

Dags att sammanfatta en ganska händelsefattig dag. Jag har varit väldigt oseriös när det gäller det mesta men ibland måste man få kunna ta en dag då man lägger allt helt åt sidan. Det dyker upp mail dagligen om att jag borde fixa det och det men jag har inte pallat ägna mig åt det idag. Istället har jag njutit av att prata med folk på nätet, vara social här hemma och så har jag varit nere en sväng på stan.

Känner mig ganska trött nu. Sov dåligt inatt av olika anledningar och när jag vaknade och tänkte somna om så knorrade magen så mycket att jag var tvungen och gå upp och äta nåt. Sen blev jag uppe. Snackade med Hezel om nya hemsidan,
www.Agnes-Carlsson.nu, som är uppe nu och fick lite tidningslänkar som jag ska fixa lite med imorgon. Sidan har fått många positiva omdömen så här långt och det är riktigt kul! Nu gäller det bara att få in allt material på sidan så ska det säkert bli riktigt bra. Snart går det att få sin egen Agnes-mail, det tillfället får ni inte missa!

Annars har jag bubblat med en massa folk idag, Cicci, Marre, Lina, Agnes, Jassi, Hezel, Camilla, Anders och så passade jag på att ge en trevlig kommentar till Carro också, det behövde hon.
Patryk har tagit studenten. Jag fick iväg ett sms och han verkade riktigt uppe i det blå när han svarade. Riktigt skönt att han lyckats hitta den rätta känslan också som han inte riktigt hade innan idag. Givetvis tänker man tillbaka på hur det kändes för en själv men nu var det så längesen så känslorna har falnat rätt mycket. Men det är en mäktig känsla att springa ut och möta allt folk som tar emot en...

Annars så har det varit både allvarliga och mindre allvarliga diskussioner under dagen. En rätt bra mix faktiskt även om det är tråkigt att behöva prata om tråkiga saker som inte ska behöva hända.
Tack Agnes för din förklaring!
Och Lina blev riktigt nöjd efter sin klippning, det ni!
Nu låter det som att jag suttit vid datorn hela dagen och det är inte långt ifrån. Jag hade faktiskt tänkt vara nyttig och klippa gräset men så kom regnet och förstörde. Men imorgon har dom visst lovat riktigt fint väder. Det måste jag försöka utnyttja på bästa tänkbara sätt.

Under kvällen var det marknadsafton i stan med lite olika artister, extra länge öppet i affärerna och lite exklusiva priser på olika saker. Jag satt och pratade lite med Lina om att Ola Svensson, han i Idol, skulle komma till stan och helt plötsligt kom vi in på att jag skulle åka ner och fixa autograf till Agnes P. Och när jag märkte att det var extremt ont om tid så flög jag ut ur huset och drog iväg i bilen. När jag kom fram, efter att ha snurrat runt ett tag efter parkering, så sjöng Ola sin singel Rain till alla tjejers stora förtjusning. Och så var det ju naturligtvis så att man var tvungen att köpa skivan för att få en autograf. Men jag bestämde mig direkt för att köpa den, till Agnes såklart. Efter att ha avvaktat ett tag så ställde jag mig i kön, gick upp på scen och förklarade som det var och fick den naturligtvis signerad... Dagens goda gärning och det var väldigt uppskattat också! :-) Det är ju inte varje dag man blir kallad världens snällaste!


Sötaste Agnes

Och nu sitter jag här och snackar med Marre om både det ena och andra. Allt från Maja i The Sounds till Agnes-skyltar och lite mer allvarsamma saker. Hittade en video med The Sounds från Letterman-show där dom kör Seven days a week, grymt! Cicci är ute och snurrar men kommer förhoppningsvis snart hem.

It's not our colours, it's not our race,
that makes us brothers, no matter what we might face,
it's not our last name, not the blood in our vanes,
that makes us brothers, the love we share makes us the same
Ola - Brothers

Inga kommentarer: