onsdag, maj 31, 2006

www.Agnes-Carlsson.nu

Lördag
Äntligen ska jag komma ikapp i bloggen. Den här kommer jag ägna åt att skriva om vad som hänt från lördagen - onsdagen. Efter att Cicci och jag kommit hem från festivalen i Hässleholm sov vi riktigt länge under lördagen. Klockan var en bra bit efter tolv när vi tog oss ur sängen och tog oss in i duschen. Men det var oerhört skönt att äntligen få sova ordentligt. Det var välbehövligt om man säger så. Under lördagen softade vi mest. Hängde vid datorn en del och myste i största allmänhet. Det är viktigt att få ha lite lugna dagar också så man kan njuta av att vara nära varandra. Jag kände mig ganska off och hade ingen större lust att ge mig ut i nattvimlet när Cicci sa att hon bestämt med Anneli kl. halv tolv men ibland får man ju försöka stå ut ändå. Vi tittade lite på tv och så framåt elva sms:ade Anneli till Cicci och skrev att hon inte mådde bra och att hon inte orkade ge sig ut. Lycka för mig kan man tycka men vid det här laget kände jag mig hungrig och Cicci och jag gav oss ut på matjakt, klockan ett på natten. Vi visste visserligen att en pizzeria på stan hade öppet så vi siktade på den. På vägen ner ringde Carro och när jag förklarade vad vi höll på med så tyckte hon vi var bra märkliga som gett oss ut så sent, haha. Vi åt iallafall varsin pizza, Cicci tog lite pommes till också, och sedan gick vi mot The Tivoli. Klockan var rätt mycket så det kändes inte lönt att ge sig in och ta en svängom men det var allt lite lockande. Vi nöjde oss dock med att stå utanför och titta lite, Cicci hälsade på lite folk, innan vi åkte hemåt igen.

söndag
Klockan var efter tolv när vi vaknade även på söndagen men något tidigare än dagen innan iallafall. Den här dagen blev också lugn och skön. Både Cicci och jag kände att vi behövde vila upp oss. Framåt kvällen bestämde vi oss dock för att ge oss ut och hyra en film. Så vi knallade iväg och jag passade på att ringa Agnes, som blivit av med bredbandet när blixten slagit ner, och hon tyckte det var trevligt att jag ringde eftersom hon var lagom rastlös. En sak som jag lyckades konstatera under helgen var att båda Agnesarna, säger man så, är vänsterhänta. Både Agnes Palm och Agnes Carlsson alltså. Det är faktiskt ganska roligt när man tänker efter för så vanligt är det ju inte att vara vänsterhänt. Vi hyrde filmen Flightplan med Jodie Foster. En thriller som var riktigt bra. Älskar filmer där allt inte är så förutsägbart. Vi såg på Nip/Tuck, mest Cicci och jag fick lite tråkiga rapporter på msn. Jag blir tokig på att vissa människor inte förstår vad det håller på med. Och när barn kommer emellan och tvingas utsättas för saker som dom inte har en chans att värja sig emot då blir jag riktigt illa till mods. Du vet att jag alltid finns för dig oavsett vad som händer. Jag lämnar dig aldrig.

måndag
Måndagen var sista dagen hos Cicci och då hade vi bestämt att vi skulle ge oss ner en sväng på stan för att uträtta en del bankärenden. Eller rättare sagt Cicci behövde uträtta en del. Så vi åkte ner utan att ha ätit något och fick vänta ett tag innan vi fick allt gjort. Vi höll nästan på att svimma, Cicci pratade allt mindre, innan vi hamnade på McDonalds och fick lite mat i magen. Det satt riktigt bra. Jag passade på att köpa en fruit & youghurt, dom är ju så otroligt goda! Sedan tog vi bussen hem och softade lite innan det var dags att laga mat åt stora delar av familjen Andersson och mig såklart. Cicci och jag fixade potatismos och wienerkorv och det gick riktigt bra för oss. Vi är ju inga mästare i köket direkt men vi klarar oss ganska bra ändå. Efter maten satt vi vid datorn ett tag innan vi myste till det lite framför tvn dom sista timmarna innan jag skulle åka hem. Klockan 23.00 gick bussen från Helsingborg och Cicci var med och vinkade av mig. Jag försökte sova på vägen hem men det är på tok för liten plats för att jag ska hitta någon bekväm ställning med mina långa ben. Resan gick bra med Winnerbäck och kent i öronen och jag kom fram till Norrköping strax efter kl. 4. Det går faktiskt oväntat bra att resa på natten, känns som att man inte förlorar så mycket tid med Cicci då. Att jag sedan sover länge om dagarna är ju lite halvt obra men det är sånt man får ta.

tisdag
Under tisdagen sov jag som ni säkert kan förstå ganska länge. Tog det lugnt på dagen innan jag begav mig iväg till Borgsmo på kvällen för att kolla in stafett-DM, och då pratar jag alltså om friidrott, men det kunde ni säkert lista ut. Det var väldigt lite lag som ställde upp och frågan är om det är någon mening med att ha det kvar nästa år. Jag fick med mig lite vindmätare och några kabelvindor hem som vi ska ha på Tjalvespelen nästa tisdag, nationaldagen. Sedan flummade jag en del vid datorn innan jag gick och la mig relativt sent.

Idag!
Och så har jag då äntligen kommit fram till idag, onsdag. Jag sov som vanligt länge även om jag blev väckt ett par gånger av att syrran ringde. Hon var iväg på anställningsintervju nere i Holsbybrunn, vet Agnes vart det ligger?, och hade kommit dit alldeles för tidigt så hon var lite rastlös och undrade om hon skulle gå in eller inte. Jag svarade att hon skulle avvakta ett tag och det hade tydligen gått bra sen. Det återstår att se om hon får jobbet. När jag väl kom upp så såg jag att det regnade ute och det har det gjort mest hela tiden dom senaste dagarna känns det som. Jag satte mig vid datorn, helt ovanligt, och fick bl.a. reda på att Marre fått brev av Linda Bengtzing, det var riktigt kul. Förhoppningsvis kan hon hänga med till Motala i slutet av juni också och se just Linda B och Carola. Sen fick jag reda på att Marre gillade Maja i The Sounds väldigt mycket och det var ju en glad överraskning. Vad hon ville göra med henne ska jag inte skriva här..haha! Sen såg jag lite på Matchen på tv, den mellan bronslaget från -94 och ett kändisslag, det var faktiskt ganska bra fotboll emellanåt. Sedan gav jag mig äntligen ut och sprang igen. Det har blivit lite dåligt med det på sistone vilket bl.a. beror på att jag fick så ont i ryggen. Jag sprang riktigt dåligt först, sakta, och blev så förbannad att jag sprang skiten ur mig under några minuter. Det kändes faktiskt riktigt bra! Dagen avslutades vid datorn och här sitter jag alltså just nu.

Imorgon händer tre viktiga saker. Till att börja med så slås portarna upp för www.Agnes-Carlsson.nu Sidan är inte riktigt klar än men det finns redan en hel del intressanta saker att ta del av. Sedan tar Patryk tar äntligen studenten och Lina ska klippa sig. Jag hoppas verkligen att Lina lyckas komma på hur hon ska håret.

Idag säger vi grattis till Anna Ternheim som fyller 28.

Give you second chances easily
We wait for answers, for hours and years
But the sadness in your eyes won't go away
It becomes you, in a strange kind of way
I wonder were you come from
Who you've been
What you gain, if you win
But my guess is right you break like glass
And I wonder where, your god was then
Anna Ternheim - I Say No

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen oj oj. Va ska folk tro om mig nu :P HAHA. Men det va ju bra att du inte skrev ut allt så får folk använda sin fantasi lite :P
Och jag ska verkligen kolla upp den 30:e där. Vore grymt kul å få se Linda B å Carola live :)

Kramis/
Marre