måndag, maj 15, 2006

Saknad

Idag har jag arbetat ideellt som det så vackert heter. Med andra ord arbetat utan att få någon lön. Allt för Tjalves skull och det känns som vi är på rätt väg när det gäller vissa frågor som vi ältat väldigt länge nu. Jag ringde upp ägaren till det företag där Tjalve har sitt webbhotell nu för att säga upp det och dom var verkade vara glada för att jag ringde. Han jag pratade med, Hans-Jörg hette han för övrigt, roligt namn, sa att både vi och dom skulle tjäna på att bryta avtalet så nu gäller det bara att göra upp en bra deal med dom. Arbetet kan alltså börja med ökad intensitet för att fixa en ny hemsida, wiie! Sen bar det iväg på styrelsemötet som för en gångs skull gick ganska snabbt och smidigt. Vissa frågor sköt vi upp eftersom orienteringen inte hade någon representant med, medan andra klarades av relativt snabbt. Men det är nog mötet på onsdag jag ser framemot mest då vi bara ska prata om friidrotten och dess verksamhet. Då känner jag lite mer engagemang. Alla ser framemot den 25:e maj då det är Svenska Cupen. Flera riktigt bra friidrottare kommer hit, med lite tur Johan Wissman och Kajsa Bergqvist. Då hoppas jag verkligen på bra väder. Den jobbiga biten är att jag måste lämna Göteborg tidigare än vad jag egentligen vill, eftersom jag är där den 24:e, och tvingas åka hem på natten. Men det lär säkert ordna sig. Speakeruppdraget den 25:e blir en höjdare, då gäller det att visa vad man går för.

Vädret såg ut att bli uselt imorgon, tisdag, men nu har dom ändrat sig och det tackar vi för. Då lär det med all sannolikhet bli speedway på kvällen och det ska bli riktigt kul. Tony Rickardsson, han som Robert Gustafsson gjort parodi på ett antal gånger på Idrottsgalan, gör sin sista säsong och naturligtvis måste man se honom när han kör här för sista gången. Jag lider dock med Cicci som ska ut i skogen hela dagen imorgon när det ser ut att bli regn, regn, regn därnere. Hoppas verkligen att det inte blir helt olidligt.

Och jag vill fortfarande så mycket som jag inte kan. Tänker på Lotta, skulle behöva henne nu. Hon kunde alltid ge mig goda råd och få mig i rätt balans men nu vet jag varken ut eller in. Några av Lottas visdomsord finns dock kvar i mitt huvud, tänk på dig själv i första hand. Se till så att du mår bra och att ditt liv inte blir lidande. Hon vet på vilket sätt jag fanns för henne och för andra i min närhet. Hon vet hur mycket jag kan offra mig för att få andra att må bra. Men det är en svår balansgång. Och Cissi, du tvekar mycket gällande dig själv och din egen kapacitet men jag känner igen det där och du har ett sånt oerhört gott hjärta och har gett mig flera bra råd utan att kanske veta om det. Vi är så lika och jag saknar Dig... Och jag kommer alltid finnas kvar för Dig, för Dig, för Dig!

se dig om
är det nånting du vill ha
är det nåt du har sagt
eller nåt du aldrig sa
ska du rättas in i leden eller söka strid
vad ska du ge vad ska du ta
hur bidar du din tid
Lars Winnerbäck - Se dig om

1 kommentar:

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»