söndag, maj 07, 2006

Solen i ögonen

Ännu en underbar dag! :-) Så härligt det var att sitta ute och njuta i solskenet och samtidigt lyssna på kent. Förstår inte hur fort allt gått. För en månad sedan hade vi snö i trädgården och idag var det kanonväder och över 20 grader. Tänk att det kunda gå så snabbt.
Nu ska det planeras en massa inför framtiden. Konserter, friidrott, möten, bokningar, biljetter osv. Det har stora delar av kvällen gått åt till samtidigt som man flummat med folket från Agnes hemsida. Hur sjutton ska det bli på Liseberg den 24:e maj? Jag har ett antal scenarion klara och dessa behåller jag för mig själv, så får vi se sen. Sen ska jag hem på natten och sova till 10-11 innan det är dags för årets friidrottstävling här. Det ska bli riktigt grymt! Kommer Johan Wissman och kommer Kajsa Bergqvist? Kanske, kanske...
Senare på kvällen är det The Sounds i Linköping och dom måste man givetvis se när dom är så nära. Det tokiga är dock att Cicci och jag planerar att se dom dagen efter också, i Hässleholm. Tala om att det kommer bli riktigt flummigt. Festival i Hässleholm och där spelar The Sounds och Mew. Kan man missa det? Troligtvis inte. Sedan blir det dock lite lugnare, vad det verkar.
Intensivt värre hur som helst.

Dagens stora grej var förutom värmen att jag var ute och sprang en sväng. En kort sådan men ack så betydelsefull. Nu ska jag se till att träna upp mig igen och se till att hamna på en lagom bra nivå igen. Då mår jag som allra bäst. För som det varit den senate tiden har jag inte varit på topp. Så ligger det till.

Vi är dom som kan dansa när det kränger för hårt
Vi är ängsliga höns inför sånt som är svårt
Vi är dom som vill härja som vinnande hjältar
vi kan om vi vill men vi kräver support
Lars Winnerbäck - Solen i ögonen

Inga kommentarer: