fredag, maj 12, 2006

Nålens öga

Så är den stora Vår Ruset-dagen över. Den dagen som många i föreningen jobbat länge för och där kanslipersonalen haft alldeles för mycket runtomkring sig. Men vi lyckades göra ett bra arrangemang även det här året. Ungefär 7500 tjejer deltog i loppet där den första tjejen tog sig i mål på tiden 17.53. En bra tid men trots allt en av dom sämre segrartiderna. Jag kom dit runt 17.00 och fick reda på att jag fått uppdraget att dela ut medaljer, kul! Första gången jag fick den uppgiften. Hur som helst hjälpte jag till med att packa upp "Kelloggs flingor" och vatten innan för att allt skulle gå så smidigt som möjligt när alla kom i mål sen. Sedan tog jag och en kille till, Klas, en fika innan vi begav oss ut på samma färd som tidigare år. Vi gick till starten, såg den mäktiga synen av 7000 tjejer som står och värmer upp med samma rörelser. Sedan vandrade vi iväg längs med banan och stannade ungefär efter 1 km för att vänta in dom första tjejerna. Mina vana trogen hade jag med mig kameran och tog några bilder innan vi med raska steg gick mot målområdet igen. Väl där så gick jag till målet för att vänta in dom första tjejerna. Jag, en till som fotade för Tjalves hemsida och två tidningsfotografer samlade ihop dom tre första tjejerna och tog ett par bilder och sedan var det bara för mig att ge mig iväg till mitt uppdrag.


Topptre, i mitten segrarinnan Adrijana Saljunovic.

Samlade på mig en massa medaljer och sedan var det bara att se glad och trevlig ut och säga Grattis till alla och hänga på medaljen. Så det gjorde jag på säkert en 5-600 tjejer. Riktigt roligt faktiskt för det var väldigt uppskattat. Sedan fick alla tjejer en varsin påse som blev fylld med banan, kexchoklad, kelloggs, pasta, näsdukar och vatten. Och som om inte det var nog var nästan alla tjejer med i ett lag och dom kunde njuta av en picknick i den underbara försommarkvällen. Sedan skulle allt rivas. Målgången, med allt som blev över av det som skulle delas ut, reklamskyltar, tält m.m. När i stort sett allt var klart var klockan en bra bit över tio och jag cyklade hemåt efter en lyckad dag.

Här hemma hamnade jag som vanligt vid datorn, helt ovanligt va? Hezel och jag försökte lösa lite tekniska problem till nya hemsidan med Agnes, gamla agnes-carlsson.tk alltså, och samtidigt fixade jag med bilderna som jag tagit under kvällen. Skrev en artikel och lade ut bilderna innan jag gick hoppade i säng. Klockan blev lite väl mycket men det är smällar man får ta när man vill få saker och ting gjorda. Imorgon är det en ungdomstävling i friidrott som jag tänkte åka iväg på och då lär det säkert bli en del nya bilder.

Idag lär det blir en lugn dag. Kommer sitta en del vid datorn, en del vid tvn, lyssna på musik och kanske läsa lite i min bok om Stefan Holm. Skulle behöva köpa nya batterier till min kamera också för dom har blivit riktigt dåliga.


Nån står i dörren
och lyssnar stum
skuggan över tröskeln
når in i mitt rum
Här kommer rädslan, nu igen
När alla fjärilar i magen målas upp
till ett mönster på min säng
Kent - Nålens öga

Inga kommentarer: