tisdag, maj 23, 2006

Agnes, JG, Cicci

Nu snurrar det rätt friskt i mitt huvud. Det är mycket att tänka på och inget får försummas. Jag blir tokig om jag glömmer något viktigt nu när det händer en massa på kort tid. Mamma blev lite smått hysterisk när jag förmedlade allt som vi tänkt göra under de närmsta dagarna men men... Det är sånt man får räkna med trots att man inte är så ung längre. Igår planerade jag inför torsdagen, var även uppe en sväng på Tjalvegården och pratade med folket som var där. Det känns iallafall som att vi har det mesta under kontroll. Förhoppningsvis löser det sig med alla funktionärer och högtalaranläggningen också. Det vore trist om vi tvingas använda den värdelösa ljudanläggningen som finns på idrottsplatsen nu. Jag ska ta och förbereda lite mer för vad jag ska säga om alla som tävlar. Det kommer vara en hel del riktigt bra friidrottare på plats. Säkert ett tiotal som ligger bland dom 5-6 bästa i landet i sin gren. Så nu hoppas man bara att vädergudarna är med oss. Men det ser tyvärr lite mörkt ut. Blåst och regnskurar talas det om.

Samma sak gäller för imorgon kväll, blåst och regnskurar alltså. Och då talar jag om konserten med Agnes i Göteborg. Det ska bli galet kul att se henne igen och riktigt roligt att träffa flera från JG som jag inte träffat tidigare. Tycker att jag fått en bra bild av dom flesta men sen vet man ju inte hur det blir när man väl träffas. Större delen av dagen har annars gått åt till att skriva ett styrelseprotokoll, men nu är jag äntligen klar med det.


Ryggen har blivit bättre även om den är riktigt stel när jag vaknar om dagarna. Men det går som tur är åt rätt håll. Nu ska jag duscha och äta lite innan det är dags att ta itu med resten. Måste tänka över vad jag ska ha med mig till Göteborg också...

Som om stämningen fanns kvar
när mörkret lagt sig dunkelt över stan
Som en känsla i förvar
Som i trans blev jag harmonisk och human
Du var mitt hem och min oas
Du gav mig gåtorna tillbaks
Du gjorde mig lycklig och förvånad
Lars Winnerbäck - Lycklig och förvånad

Inga kommentarer: