söndag, maj 14, 2006

Otillräcklig

Jag brukar få höra när jag inte skrivit nån blogg någon dag och det har varit lite fattigt den senaste tiden men jag ska försöka skärpa mig. Det känns bra att förmedla vad som händer och det känns skönt att få ut precis det man har inom sig för stunden. Just nu är det blandade känslor och det är svårt att sätta ord på dom. Saknad, maktlöshet, nedstämdhet, frustration, medlidande, kärlek. Med andra ord är det inte helt bra. Jag saknar Cicci. För varje dag som går nu känns det mer och mer att det var längesen vi sågs och nu är det tio långa dagar kvar. Jag hoppas verkligen att vi kan hitta en lösning till hösten.
Den frustration jag känner kommer från att jag inte kan göra något när folk mår dåligt. Jag känner mig otillräcklig. Visserligen finns jag där för dom och det verkar betyda en hel del men jag vill ju göra mer... Det gör så ont i mig att få höra om den smärta som vissa tvingas leva med, båda inombords och utanpå. Och varför finns det ingen rättvisa? När någon gått igenom en massa jobbiga saker och är på väg att må som bäst igen så kommer nästa bakslag. Det känns inte rätt. Och jag lider med folk som blir sjuka när dom har som mest att göra. Om jag bara kunde vifta bort allt elände med ett trollspö, jag vill!

Det jag skrivit hittills är nog inte så jättekul att läsa men det är som det är helt enkelt. Jag mår bra iallafall, bortsett från det jag skrivit ovan. Helgen har varit ganska lugn. Igår var jag på säsongens första friidrottstävling. Det var riktigt kul att se alla som var igång även om det var svårt att prestera några riktigt bra resultat då det blåste så mycket. Riktigt värdelöst att springa när det blåser en motvind på mellan 3-5 m/s. Ansatsen stämmer inte i hoppgrenarna och i kast går inte redskapen lika långt. Men hur som helst så var det roligt att vara där. Jag råkade bränna mig lite i solen också, i ansiktet. Eftersom det "bara" var 13 grader så trodde jag inte det skulle vara så farligt, trots att solen låg på, men det tog mer än vad jag trodde.
Under veckan som kommer har jag ett späckat schema. Två styrelsemöten och ytterligare ett planeringsmöte inför alla tävlingar framöver och dessutom ska vi ha utbildning på den nya eltidtagningen som vi beställt. Det blir riktigt häftigt att få lära sig den. Första tävlingen är på lördag också, Happy Mil. Egentligen ingen tävling eftersom det är utan tidtagning men men... Ett arrangemang är det iallafall. Och så ska jag naturligtvis inte missa semifinalen i Eurovision Song Contest. Carola ska bara ta sig till final!

Och J, A, C, jag tänker på er, mer än ni förmodligen tror!

När allting svartnar
det är då Du bleknar
Vi är på väg till Isola
När allting svartnar
det är då Du veknar
Men allting kommer igen
igen...
kent - Oprofessionell

Inga kommentarer: