lördag, maj 06, 2006

Tack!

Tack Carro! Dig kan man alltid lita på. Förstod att du skulle engagera dig! :-) Du är så oerhört omtänksam. Det är inte lätt att hantera såna här saker och inte blir det bättre av att man läser om folk som inte får hjälp eller som inte vågar ta steget att få hjälp. Men jag hoppas att det här ska gå att lösa på bästa möjliga sätt.

Idag sov jag riktigt länge och kom upp lite väl sent för att kunna njuta ordentligt av det fina vädret. Måste få lite bättre dygnsrytm. Nu har jag hamnat sådär fel igen. Fastnade lite vid handbollen på tv, damhandboll dessutom. Låter väl lite lagom lustigt men det blev väldigt spännande så det var svårt att slita sig. Sedan var jag ute och fördrev tiden i solskenet ett tag för att sedan flumma vid datorn. Jag spelade in lite låtar igen. Det blev lite halvdant men kändes helt okej ändå. Och det tar tid att få ihop det när man inte har världens bästa inspelningsutrustning heller.

Under kvällen blev det först speedway på tv. Tyvärr gick det mindre bra för alla svenskar och då framförallt Tony Rickardsson. Men det är sannerligen inte lätt att sätta sig på en hoj och prestera på topp när man varit magsjuk i flera dagar och gått ner flera kilo. Bara att komma igen till nästa tävling och prestera på topp då för nu börjar det bli en del poäng att hämta igen.

Leksand vann Axa-svenskan. Den baserades på antalet sålda limpor med klubbmärket på och Leksand lyckades få nästan 70 000 limpor sålda. 20 000 kr. till supporterklubben Superstars blev priset och det är välkomna slantar. Jag skrev för övrigt en artikel om det nu ikväll på hemsidan.
Sedan upptäckte jag en synnerligen trevlig sak när jag surfade runt. Terräng-SM i löpning går i helgen i Alingsås och på www.bannister.nu gick det att tippa slutsegrarna i tio olika klasser. Efter första dagen är det jag och två till som toppar den tävlingen med full pott, 4 rätt tippade segrare. Återstår att se hur det går under söndagen men där vet jag redan att jag kommer få ett fel då en av löparna som jag tippat på inte kommer till start. Men kul är det hur som helst.

Varför ska vissa saker undanhållas? Den saken hoppas jag få svar på snart...

Nätter kommer smygande med vårens luft ibland
det liksom rör sig under ytan och fasaden
Det här var natten då vi dansade tills älvorna kom fram
Det var pollenchock och stjärnfall över staden
Det var natten då vi kom bland alla älvor och försvann
rätt in i dimman ibland blommorna och bladen
Hon har ett badkar, där vi sitter nu och drunknar i varann
Sagan är slut, jag sätter punkt för sista raden
Lars Winnerbäck - Pollenchock & stjärnfall

Inga kommentarer: