torsdag, maj 18, 2006

Äntligen lite lugn och ro

Yes! Carola är vidare till finalen i Eurovision Song Contest. Gissa, om jag blev nervös. 10 av 23 länder skulle gå vidare till finalen och ett efter ett lästes upp utan att det stod Sweden... Som 8:e och tredje sista land lästes dock "Sweden" upp och jag jublade högt. Tävlingsmänniska som man är. Nu får vi se hur det går på lördag. Men om det blir en plats bland dom fem bästa är jag nöjd. Jag är dock lite nervös för finska Lordi. En bra låt som faktiskt kunde varit ännu bättre men det kan räcka långt ändå. Det snackas oroväckande mycket om dom. Sen är det ju Greklands Anna Vissi förstås... Men inte blir det väl Grekland som vinner två år i rad? Knappast.

Nu har vi, dom tre friidrottsklubbarna i Norrköping, Sveriges bästa eltidtagningsutrustning. Den var riktigt grym. Upplösningen var riktigt häftig där det gick att se exakt vilka löparna var och sen gick det att zooma in löparna också så man kunde avläsa tiden mer exakt. Sedan var det ytterligare en rad funktioner som var bättre än den andra eltiden vi använt oss av tidigare. Så det lär bli ett nöje att köra eltid framöver. Förut hade man en viss oroskänsla innan man visste att det skulle fungera från tävling till tävling men nu kan man känna sig lugn.
Och serveringen är fixad till lördagens Happy Mil också, wiie! Nu ska jag bara fixa lite hopp och studs musik som vi kan spela under tävlingsdagen. Sen får jag väl utse mig själv till speaker. :-)

Hade tänkt springa idag men det blev aldrig av så jag får ta det imorgon istället. Då har jag helt tomt i min kalender vilket känns väldigt skönt. Har varit en hektisk vecka men nu känner jag att allt börjar falla på plats och att jag har saker och ting under kontroll. Det blev lite stressigt och oroligt ett tag men nångång ska även jag vara det.


Jag försöker få in alla ord du sa
med du vet hur dom smakar
Det är nånting konstigt med stan just idag
Det är nånting som knakar

Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Inga tanklösa, menlösa ord
Ingen felaktig fras
Varning för ras
Lars Winnerbäck - Varning för ras

Inga kommentarer: