söndag, maj 21, 2006

Monsterbandet vann...

Den här bloggen har något speciellt över sig. Det är nämligen det 100:e inlägget i min blogg sedan starten i januari. Hurra för mig! Känner mig riktigt nöjd faktiskt, trodde det skulle gå sämre än vad det gjort att skriva. Anledningen till att jag skriver två bloggar så tätt är för att jag vill ge mina tankar kring schlagerfinalen. Det verkade ju bli en spännande fight på förhand och allt såg bra ut när Carola gick ut som nr 22 av 24 bidrag och gjorde ett riktigt bra framträdande. Hon nådde inte riktigt upp till de högsta tonerna i slutet men gjorde trots allt ett gnistrande framträdande. Det sprudlade energi och det var ju inte så konstigt att hon fick pris för bästa artistiska uppträdande efteråt. Ett pris som röstades fram av tidigare vinnare av tävlingen. Mina favoriter förutom Carola var nog Rumänien och Bosnien.

Omröstningen påbörjades och ganska klart stod det klart att Carola skulle tillhöra toppen men att Finland skulle vinna. Finland? En hårdrockslåt som visserligen var helt okej om det inte framförts av ett monsterband, i masker, som såg riktigt äckliga ut. Jag förstår verkligen inte poängen med det, och sen när blev en hårdrockslåt schlager? Men det är möjligt att The Poodles hade lyckats bra dom också för nog hade Finland en stor fördel av att det var det enda bidraget med en hårdrockslåt. Återstår att se hur tävlingen påverkas av att Finland vann, det får inte urarta för mycket. Men det är alltid roligast första gången något är nytt. Nästa år tror jag knappast samma koncept är lika framgångsrikt. Carola kom på en femteplats och det var väl ungefär vad jag hade trott på förhand. Lite bättre hade man kanske hoppats på och nog var det lite märkligt att hon inte fick några poäng av t.ex. Tyskland och Holland. Men fighten mot Greklands Anna Vissi vann hon enkelt. Vem hade trott något annat?

Nu ska jag se klart på speedwayen och invänta det obligatoriska samtalet från Cicci innan det är dags att sova lite igen. Sen får vi se om jag orkar springa nånting under söndagen, hoppas det.

Invincible
One love supreme
Unbreakable
One land of dreams
Two hearts unite
Insatiable
This love tonight
Invincible

Carola - Invincible

Inga kommentarer: