fredag, maj 05, 2006

Värmen är här!

Idag har mamma fyllt år. Mormor och morfar dök upp ganska tidigt på eftermiddagen så vi blev lagom förvånade, vi som var hemma. Sen åt vi lite god mat, tittade lite på tv, pratade och avslutade med tårta och kaffe. Jag var uppe tidigt och gav mamma frukost på sängen också. Syrran och jag gick ihop när det gällde presenter och eftersom det är så svårt blev det några par strumpor och en stor påse Polly, favoritgodiset för min kära mamma. Hon var iallafall glad och nöjd över dagen när hon gick och la sig förut.

Våren är äntligen här, och nästan sommaren också! Insekterna har börjat smyga fram ur sina gömmor, vi har haft getingar och humlor inne idag, och häromdagen såg jag en vacker fjäril när jag vandrade runt i Linköping. Låter helt sensationellt men med tanke på hur sen vintern var så ligger vi en bit efter mot hur det brukar vara. Imorgon ska mamma och pappa så på vår kolonilott. Jag känner att jag börjar få spring i bena och som det känns nu kommer jag säkert ge mig ut på en springtur under helgen. Det var så ruskigt längesen jag sprang nu, flera månader. Precis som det blivit dom senaste åren när motivationen varit noll under vinterhalvåret.

Det börjar bli en hel del att planera inför i sommar. Vad ska man prioritera och vad ska man prioritera bort? Jag är mer och mer inne på att åka till Peace and love-festivalen i Borlänge i juli. Den festivalen har lockat en stor del av dom största svenska artisterna, och artister som jag gillar. The Sounds, The Cardigans, Magnus Carlsson, Bodies Without Organs, Thåström, Mando Diao, Sahara Hotnights och Håkan Hellström är några av dom artister som ska uppträda. Så det börjar bli dags för Cicci och mig att planera lite men det är svårt när vi inte kan träffas och när vi har andra aktiviteter för oss.

Fortfarande lider jag med en del i min närhet. Att önska sina föräldrar allt ont och önska sig nya, under dessa förhållanden lever många barn i Sverige idag. Jag önskar att jag kunde göra mer, kan jag det?

Stackars han som aldrig gråter
Fast han släpar på ett höghus
Vad är det ingen ska få se
som ingen inte redan sett
Och vart ska det där huset
Lars Winnerbäck - Stackars

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom igen nu! Hör av dig någon dag är du snäll.