onsdag, maj 10, 2006

Springa, sprang, sprungit

Det har varit dåligt med bloggandet i några dagar. Men jag har inte tagit mig tiden att sitta här och skriva om en massa saker. Dels för att det inte hänt så mycket och framförallt för att vädret varit så underbart. Efter en seg vinter blev det bara några veckors vårvärme innan sommarvärmen slog till. 20-23 grader har vi haft månd-onsd. och det har varit så härligt. Har lyckats få lite solbränna på dom här dagarna när jag suttit ute samtidigt som jag haft fönstret öppet och låtit musiken strömma ut. Har kommit in i en period med kent. Förmodligen för att jag inte lyssnat på dom under en period och nu är det snart ett år sen konserten i Malmö. Första gången jag såg dom live och förhoppningsvis blir det ytterligare en gång i sommar. Planer finns för en tripp till Oslo och se dom i mitten på juni.

Annars har jag lyckats springa ytterligare en gång. Närmaste bestämt igår. Det kändes faktiskt betydligt bättre än första gången så det kanske inte behöver kännas som en plåga så många gånger till. Men varje år när man börjar så kommer samma tanke. Varför kom jag inte igång tidigare? Då hade det inte behövt kännas så segt och tungt för att inte tala om träningsvärken.
Jaja, det ska bli bättre framöver och kommer bli det.

Idag har jag varit på Tjalvegården och planerat inför dom tävlingar som dyker upp inom en snar framtid. Den här gången tyckte vi att allt var väldigt bra uppstrukturerat med arrangörskommitté och allt men naturligtvis fick vi bakslag ännu en gång. Vissa verkar inte förstå när det är dags att stiga åt sidan och låta andra ta över. När man gått i pension så är det inte läge att ta något större ansvar, inte när huvudet inte riktigt hänger med längre. Men vi tre som träffades ligger dock bra till med vårat arbete. Det mesta är faktiskt fixat inför alla dom tre tävlingarna som ligger framför. Efter planeringen började vi riva i allt vårt material i rummet och sorterade bort en massa skit som vi aldrig kommer ha någon användning för. Tala om att det såg betydligt snyggare ut efteråt.
Imorgon är det dags för Vår Ruset. Drygt 7000 tjejer/kvinnor ska ta springa/lunka/jogga/gå 5 km och jag ska hjälpa till vid målet, som vanligt. Vi får väl se hur det blir. Man håller ju tummarna för bra väder.

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
Dimman lägger sig och de står kvar
Sanna vänner är det bästa du har
Carola - Sanna Vänner

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur långt har du sprungit?