onsdag, maj 17, 2006

Möte nr. 2

För en vecka sedan var det 20 grader och sol ute mitt på dagen och nu har vi haft flera dagar i rad med riktigt trist väder. Mulet, regnigt och kallt. Nu är man visserligen lite bortskämd men 10 grader är iallafall inte varmt. Jag har hållit mig inomhus större delen utav dagen. Tog det ganska lugnt inledningsvis innan jag hittade till datorn och där blev det en del flummande med gänget från Agnes hemsida. Lina försökte lära sig procent mitt i allt och Agnes P. agerade lärare. Jag tror det gick ganska bra för dom tills det blev lite för flummigt i chatten så den blev mer intressant än själva räknandet. Agnes var lite rädd att hon inte skulle känna igen allt folk på Liseberg och den tanken har slagit mig också. Men det ska säkert lösa sig på något sätt. Vi är ju ett gäng och alltid känner man väl igen någon. Sen återstår det att se när alla kan vara på plats.

Sedan bar det iväg till veckans andra styrelsemöte. Men inte samma styrelse som i måndags om någon nu trodde det. Den här gången pratade vi bara friidrott och det gick förhållandevis bra. Vi konstaterade att vi för tillfället har ganska lite pengar, att vi har fyllt upp deltagarantalet till Sport Campen i sommar och att vi saknar ledare till vår friidrottsskola. Sen gick vi igenom Happy Mil inför lördagen och där finns det fortfarande en del att göra. Det viktigaste är att ordna med serveringen och där är det bara att hålla tummarna för att vår ordinarie serveringspersonal kan vara på plats annars kan det bli lite knepigt. Om jag vaknar i vettig tid imorgon så ska jag försöka ge mig iväg och packa lite prispåsar som deltagarna får när dom kommer i mål. Det blir ett ganska stort deltagarantal i år också, men då krävs det nog att det inte regnar som det ev. ska göra.

Annars så blir det ytterligare planering inför tävlingarna vi ska ha framöver under kvällen imorgon. Men det jag ser framemot mest blir utbildningen av nya eltidtagningen. Det ska tydligen vara den bästa möjliga som finns att tillgå på marknaden och det vill ju säga en del. Hoppas bara att det går att förstå allting relativt lätt.

Kvällens Lost-avsnitt förtjänar en kommentar också. När jag inte kunde se finalen i Champions League mellan Barcelona och Arsenal som "Barca" med Henke Larsson vann så blev det Lost istället och det var ett riktigt bra avsnitt. Mr. Eko och Locke hittade en ny lucka som dom utforskade lite och vad är Michael ute efter egentligen? Och varför var Ana-Lucia tvungen att dö, det blir lite tomt utan henne.

Och grattis Norge, 17 maj är Norges nationaldag. Jag hoppas fortfarande få vara i Oslo någongång när dom firar den för det ska vara något alldeles extra. Valet av låt är därför ganska självklart. Ni som kan låten förstår nog...

Den vinner som är trägen
Den förlorar som ger opp
Drömmarna och vindarna hjälps åt
Så fort man tittar ner så vänder dom hit åt
och sjunger: Vart tog den där elden vägen
Lars Winnerbäck - Elden

Inga kommentarer: