tisdag, maj 16, 2006

Speedway, tidsbrist!

Återigen vaknade jag upp sent och har egentligen inte fått så mycket gjort som det var tänkt. Hade tänkt städa bilen, uppdatera hemsidor och fixat lite annat smått och gott men så har det inte blivit. Jag fick stötta lite folk som behövde lite kärlek och omtanke och fixade lite småsaker innan det var dags att ge sig iväg för att se speedwaymatchen mellan Vargarna-Masarna. Nu tror säkert dom flesta av er att jag höll på Vargarna men så var det inte. Med en pappa från Dalarna och Tony Rickardsson i Masarnas lag så var valet givet. Mest med tanke på Rickardsson som jag beundrar så enormt mycket. Matchen blev riktigt jämn och spännande och tyvärr slutade den med förlust för Masarna, 47-49. Rickardsson hade lite problem ibörjan men hittade bra fart och fäste i sina sista heat och tog 15 av 18 p. Tyvärr strulade det till sig för Antonio Lindbäck och där försvann segerchanserna. Efter ett stopp i första heatet och en uteslutning i det tredje så tappade han för många poäng för att segern skulle gå att rädda. Men hur som helst var det riktigt kul att se Rickardsson i aktion och att få se speedway live igen, för det var längesen sist. Trevligt sällskap hade jag också. Nu får vi hoppas att det går bra i GP-tävlingen för Rickardsson och Lindbäck på lördag.

Annars är det smått kaos i min hjärna just nu. Fick lite panik inför Happy Mil på lördag då det fortfarande är en del saker att ordna som kanske borde varit lösta redan. Men det ska säkert redas ut på morgondagens styrelsemöte. Mycket möten nu och fler blir det på torsdag då jag även ska lära mig nya eltidtagningen. Samtidigt vet jag att det finns vänner som behöver stöttning och tiden har en tendens att inte räcka till just nu. Det känns dock oerhört bra att få veta att man är uppskattad för det man gör och att få höra att man är omtyckt som person. Och Linas skratt och leende sprider sig vidare inte bara till mig utan även till andra. Det tackar vi för. :-)

Utöver allt detta så försöker jag planera min sommar lite smått. Det mesta börjar faktiskt klarna och nu återstår det att se hur mycket ledig Cicci blir.

jag läser en tidning, jag ser vad det står
men det är inget jag bryr mig om, ingenting jag förstår
dom som skriver dom ljuger, allt är tvärt om
dom skulle mörda för pengar, skandalen är dom
jag såg ett dreglande lejon, stå på toppen och sa
jag ger bara folket, vad folket vill ha
Lars Winnerbäck - Mareld

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte höra av dig någon dag om du inte har för mycket att göra? :)

Marcus sa...

Jag ska snart höra av mig... :-)

Anonym sa...

Det låter trevligt :)