lördag, maj 20, 2006

Fredag, Happy Mil!

Det blev ingen blogg under fredagen och så mycket hände egentligen inte. Det var riktigt skönt att vara helt ledig hur som helst. Jag softade nästan hela dagen bortsett från när jag sprang på kvällen. Den här gången blev det 3 km och det kändes ganska bra. Det är svårt att begära så mycket mer när jag nyss kommit igång. Lite extra bra gick det nog för att Agnes höll sina tår för mig, haha! Satt och pratade en del med bl.a. Agnes och Camilla under kvällen och det var riktigt trevligt. Jag skulle ju upp tidigt idag så det var inte läge för att hitta på så mycket under fredagkvällen. Ett par skivor lyckades jag iallafall bränna med musik som jag tänkte kunde vara bra att spela på Happy Mil och på tävlingar vi har framöver. Jag försökte få med en del låtar som jag förmodade att barn upp till 11 år kan gilla och kryddade det med en massa aktuella låtar från bl.a. melodifestivalen och andra låtar med fart i.

När jag väl kom i säng så hade jag väldigt svårt att somna. Låg och tänkte på en massa saker och inte blev det bättre av att fåglarna kvittrade utanför fönstret. Hur som helst så lyckades jag sova lite innan klockan ringde 7.10. Blev faktiskt väckt lite innan men lyckades somna om och sedan var det riktigt segt att ta sig upp. Jag kom fram till Tjalvegården något sen men det gjorde inte så mycket. Det var alltså dags för Happy Mil om ni inte hänger med i svängarna. Vi förberedde en massa, jag visade bl.a. prov på mina tekniska färdigheter när jag var med och reste ett partytält. Jag klämde mig och lyckades få en blodblåsa så den får jag leva med nu, åtminstone ett tag till. Vi packade prispåsar som barnen skulle få och plockade fram bord, högtalare, gjorde en portal för start och mål, och snitslade banan. Barnen började komma runt tio och halv elva gick första start. Uppvärmningen skedde till tonerna av Carolas Evighet. Allting flöt på bra, musiken spelades flitigt och allt gick som det skulle förutom att det kom ett par regnskurar. Det gjorde att stämningen kom av sig lite men både föräldrar och framförallt barnen såg ut att ha riktigt kul, och det var ju det som var meningen. Sedan var det bara att börja plocka ihop allting runt tolv då alla begett sig hemåt. Serveringen som var ny för i år gick sådär. Kunde gått bättre men vi gick iallafall lite plus. Arrangemanget är väldigt lätt att genomföra men det ligger inte riktigt bra med tanke på våra övriga tävlingar så vi får väl se om vi arrangerar det nästa år igen.

Sedan kom jag hem och kände mig riktigt seg. Jassi berättade glatt att hon vann i konståkningen och att hon klarat testet vilket gjorde mig väldigt glad. Jag kunde nästan känna hur mycket det betydde för henne. Sedan lyckades jag somna en timme utan att det egentligen var meningen. Sov förbi maten så den fick jag värma senare. Men så kan det gå när man sovit dåligt på natten. Det var iallafall välbehövligt. Vid sju bänkade jag mig vid tvn för att se GP-speedway från Eskilstuna. Vet ännu inte hur det gick eftersom det pågick till 10 och delvis krockade med Schlagerfinalen och den ville jag ju se från början. Så vid nio bytte jag kanal!

Mellan vitt och svart
Där vill jag inte leva
Vi väljer färgerna
Vi kan måla om
Mellan dag och natt
Blir alla drömmar skeva
Jag vill ha (vill ha)
Vill va' nåt annat nu
Magnus Carlsson - Mellan vitt och svart

Inga kommentarer: