torsdag, maj 25, 2006

Rolig dag i Göteborg

Då är dom två dagarna avklarade som jag gått och väntat på ett bra tag. Igår var det Agnes i Göteborg och idag Svenska Cupen här i stan. För att det inte ska bli en jättelång blogg så väljer jag att skriva om gårdagen nu och väntar med dagens övningar till senare. Det är ju tänkt att Cicci och jag ska till Linköping och se The Sounds ikväll och då händer det ju ännu mer.

Gårdagen var riktigt roligt. Det blev lagom flummigt och det var så kul att träffa alla i JG som jag ännu inte träffat. Agnes, Lina, Elli, Erik och Hezel! Det var naturligtvis kul att träffa Marre och Patryk också. Men för att ta det från början så gick det bra för mig att komma upp och iväg med bussen kl. 12. Det blev lite panikartat som alltid när jag ska iväg men jag hann iallafall och fick med mig det jag skulle. Jag mötte upp Cicci på centralen i Göteborg och efter ett litet tag hittade också Hezel dit. Så där kom dagens två första kramar... Efter att ha fått i oss en pizzaslice tog vi spårvagnen till Liseberg. Hezel hade helst velat ta en taxi men jag hade ju kollat i förväg hur vi skulle ta oss dit. Och allt gick riktigt bra till skillnad från när vissa andra är ute och reser.

Väl framme vid Liseberg var klockan runt sex och vi begav oss direkt till Stora Scenen där delar av JG väntade. Först hittade jag fram till Marre och Patryk och sedan tog jag mig fram till Lina och Elli. Då blev det ytterligare några kramar! :-) Sedan snacka vi om allt mellan himmel och jord. Marre och Hezel var iväg och lämnade lite presenter till Agnes. Regnet kom och gick men humöret var trots det på topp. Efter lite väntan lyckades Agnes P. hitta fram också. Eller stjärnan som jag hellre kallar henne. Då blev det riktigt flummigt, vilket inte var helt oväntat. Vi tog en massa roliga kort och lekte arga leken mitt i allt. Åtminstone jag och Patryk som iallafall kunde hålla oss för skratt, värre var det för vissa andra. Jag antar att Lina känner sig ganska träffad och hon skrattade i stort sett non stop, vilket alla tyckte var roligt och då skrattade hon ännu mer. Inte konstigt att hon hade ont i magen. Agnes berömda vante fångades på bild och en gruppbild blev det på både oss och alla våra skor, hahaha. Lina gav prov på några roliga citat som jag tänkte avsluta bloggen med.

Sen var det då dags för Agnes framträdande och vilken show hon bjöd på. Hon visade verkligen hur hon utvecklats på scen. Visade upp några moves tillsammans med dansare som kommit med på sommarturnén och njöt verkligen av att vara på scen. Mycket folk var på plats och om dom var något sega i början så tog dom sig verkligen på slutet. Vi i JG svängde loss rejält därframme, Marre värst som vanligt såklart, och detta trots att hon hade en jobbig migrän. Jag tog en massa bilder och lyckades också filma lite med Hezels kamera, får hoppas att det inte blev lika skakigt som filmen i Vänersborg, haha. Agnes ägde verkligen scenen och höll även ut micken till publiken några gånger. Hon hade dessutom utökat showen med några favoritlåtar från idol. I´m outta Love och Young Hurts run free var riktigt kul att höra. Under den dryga timme som spelningen pågick fick hon en massa gosedjur uppkastat till sig. Undrar hur mycket sånt hon fått egentligen och kan hon spara alla?
Jag fick som vanligt mersmak efteråt och nu försöker jag lista ut när jag kan se Agnes nästa gång.

Efter konserten dröjde sig många kvar för att få en ev. autograf av Agnes och till slut var det några som fick det också. Under tiden stod vi i JG och flummade en massa och jag kom den briljanta idén att vi skulle skrika att här är Agnes och peka på Palm. Då sa Marre att Palm skulle få 20 kronor om hon gick fram till ungarna och frågade om dom ville ha hennes autograf. Gissa hur chockade vi blev när hon gjorde det!
- Hej, det är jag som är Agnes, vill ni ha min autograf? gick hon fram och sa och en liten kille blev helt stirrig och såg helt förvirrad ut innan han fick fram ett nej.
Det var dagens bästa händelse, helt klart!

Sedan gick vi en sväng på Liseberg, jag hittade mitt block och en penna i ryggsäcken och var snabb och tog Agnes autograf. Det är klart man ska ha autograf av sin idol! Sedan skulle Marre och Patryk åka radiobilarna och då kom Agnes på idén att vi skulle fixa några lappar som det stod "Hejja Marre" på, haha. Typiskt Agnes och det blev ganska lyckat. Marre kände sig hedrad medan Patryk blev lite fundersam! Sedan var det dags att ta avsked av folket. Lite vemodigt men efter en riktigt lyckad kväll trots allt. Ännu fler kramar och så gick vi åt varsitt håll. Lina med kompisar gick åt samma håll som Cicci och jag. Sen tog vi avsked av en skrattande Lina och tog spårvagnen till Centralen. Efter ett litet matintag gick vi på bussen och åkte hem. Hemfärden gick bra även om jag inte lyckades somna. Därför känner jag mig tokigt seg nu och om det blivit nåt knas här i bloggen så får det skyllas på det.

Nu dags för lite Lina-citat:
" Jag har krockat med Carolina Klüft i radiobilarna."

"Här har dom goda pizza"

"Jag har sett Nordman i Kungälv"

"Jaa, men den är inte äkta"

"Jag är jättehungrig men jag vill inte ha min macka, Lina.
Du kan ge den till Mackan, Elli."

Inga kommentarer: