söndag, juni 04, 2006

Flinck

En dag liknande den igår. Blev väckt runt halv tolv men somnade om igen. :-) När jag väl kom upp så åt jag lite innan jag min vana trogen tog en runda vid datorn. Jag fixade lite med hemsidorna samtidigt som jag pratade med lite folk. Folk har verkligen blivit intresserade av statistiken, i friidrotten, sen vi började uppdatera den i en databas. Så fort något resultat saknas eller om något är fel så får jag mail. Och det är kul att jobba med något som är uppskattat.
Jag skickade över ett antal Winnerbäck-låtar till Agnes, live-låtarna från i somras, innan åskvädret slog till i Vislanda igen. Lina och jag konstaterade ganska snabbt att Agnes bor i en åskhåla och vi kommer förmodligen inte våga oss dit, men det är en annan sak. Hur som helst så måste ju alla Winnerbäck-älskare ha dom låtarna så är det någon fler som är intresserad så är det bara att ni hör av er. Vill någon ha The Sounds-videos så har jag några såna också, haha!
Sedan konstaterade jag ännu en gång att man blir på oerhört bra humör av att prata med Emmy. Visserligen blev jag halvt galen när hon inte fattade hur man laddade hem en fil från nätet och när hon väl lyckats med det så fixade hon inte att installera på rätt sätt. Så jag antar att jag får ta vägen om Svärdsjö när jag åker upp till Borlänge i sommar.
Cicci hittade sitt ögongodis när hon var ute igår så det verkar ta upp stora delar av hennes tankeverksamhet just nu. Riktigt trevligt i och för sig och att hon fastnade på bild gjorde ju inte saken sämre.

Framåt kvällen jobbade jag ytterligare lite med ÖFIF:s hemsida innan jag begav mig neråt stan vid 8-tiden. Thorsten Flinck skulle ju uppträda med bandet Lalles Bodega och trots att jag var sen så hade dom inte gått på scen när jag kom ner. Istället hann jag gå ett varv på marknaden innan det började höras nånting från scen och när jag var tillbaks stod den gode Flinck på scenen. Han inledde med att stå och röka på scen samtidigt som han sjöng, har han möjligen sett Maja Ivarsson? Som om inte det var nog frågade han efter tre låtar om någon hade en snus, och inte någon portionssnus. Han sa att han inte tänkte fortsätta innan han fått sig en snus så en kille i publiken tog på sig hjälterollen och gav honom en prilla, haha! Sen flöt det på riktigt bra. Han har ju inte världens bästa röst om man säger så men han har iallafall något som gör att man tycker det är helt okej att stå och lyssna på honom.


Thorsten Flinck

Efter en dryg halvtimmes spelning, där Flinck sjöng en hel del Totta Näslund, så var det över och jag traskade hemåt. Spårvagnen hade precis gått så jag beslutade mig för att gå. Ringde upp Jassi som svarade och vi flummade ganska länge innan hon var tvungen att lägga på. Då hade hon målat ungefär halva sig själv så hon behövde tvätta av sig. Jag plockade med mig en pizza på vägen hem innan jag återigen hamnade vid datorn. Agnes hade gjort comeback i fotbollen och det slutade med en 1-1 match men hon var ganska nöjd trots allt. Bra, bra!
Sedan hamnade jag i ett synnerligen annorlunda telefonsamtal. Jag visste inte riktigt hur jag skulle agera men försökte göra det bästa av situationen. Vet inte riktigt om jag lyckades.
Dagens sista telefonsamtal kom som vanligt från Cicci. Hon ska jobba två dagar den här veckan innan hon ska börja planera för sin brors student på fredag. Och då kommer även jag vara på plats. Känns bra att det inte blir så lång tid innan jag och Cicci träffa igen. Och Camilla som fortfarande inte är helt bra efter sin körtelfeber har åkt till Paris. Ja, hon är iallafall på väg dit. Hoppas verkligen hon får det bra där och att hon inte kör ner sig i botten.

Måndagen lär bli lugnet före stormen på tisdag. Men det ska säkert gå bra.

Och är jag ensam på en söndag blir jag dum,
och mörkrädd mitt på dan.
Måste bort från tysta rum,
och är Du hyfsat likadan
kan vi gå vilse genom stan
Lars Winnerbäck - En av alla dom

Inga kommentarer: