fredag, juni 02, 2006

Confjuzed

Eftersom jag blev uppe med Hezel, Marre och Cicci så länge under natten till fredagen så lyckades jag inte ta tillvara på dagen på bästa sätt. Det var ju riktigt fint, men blåsigt, väder under stora delar av dagen annars. Vaknade och ringde ett viktigt samtal som jag tyvärr inte hade något för. Sedan satt jag vid datorn ett tag för att sedan börja uträtta lite saker innan folket skulle komma på kvällen. Min kusin, som pluggat utanför Linköping, och hennes föräldrar kom hit och är kvar över natten. Jag har tyvärr inte kunnat umgås så mycket med dom pga. vissa omständigheter. Ibland blir det inte som man tänkt sig och då får man ta det som det är. Jag var tvungen att finnas till hands och stötta... Men samtidigt blir jag irriterad när folk inte vill förstå sitt eget bästa. Är det värt att kanske riskera sitt liv pga. att man är rädd för vissa saker... Det känns så jobbigt att inte kunna göra det man vill och få göra det man vill, när det dessutom är ett måste.
Tack alla som orkat lyssna på mig, som stöttat mig och som gett mig råd. Ibland kokar det över och jag vet inte riktigt om jag varit mig själv idag. Känner mig förvirrad och frustrerad.

Och Agnes jag tänker på Dig. Du får tycka och tänka vad du vill om det... Men du har nog börjat lära dig hur jag fungerar.

Kuligt var det hur som helst att prata med Sofia i eftermiddags. Det var längesen och jag har saknat dig... Vi måste verkligen träffas snart. Förhoppningsvis innan den 6:e juli. En glass nån varm dag?

Idag fick jag iallafall gräset klipp. Men det gick ändå inte riktigt som det var tänkt eftersom maskinen la av när jag hade en liten bit kvar att klippa. Inte mycket att göra åt det och i ilskan över att jag inte kunde klippa klart så gav jag mig ut och sprang. 4 km på asfalt. Det kändes att benen inte var vana vid asfalt och när jag sen tror att jag är bättre än vad jag egentligen är så går det som det går. Det blev ett riktigt viljepass iallafall och det brukar ju faktiskt ge en del.

Jag får se hur benen mår imorgon.
Ett tag hade jag funderingar på att åka ner till stan ikväll för att kolla in Spånka Nkpg igen men det prioriterade jag bort ganska snabbt. Imorgon satsar jag dock på att åka ner en sväng för att kolla in marknaden och en del artister, skulle bl.a. vara någon hyllning till Gyllene Tider.

Och Cissi har varit på bal ikväll. Tänk så underbart vacker hon måste varit. Jag hoppas verkligen vi kan hitta tillbaks på något sätt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Om någon känner sig sårad så är jag lessen för det. Har aldrig varit meningen. Och J. oavsett vad som händer och även om jag kanske säger nånting dumt ibland så står jag på din sida och finns för dig, alltid.

Agnes i Eskilstuna 25 juni, vilka ska med?
Vätternfestivalen 30 juni i Motala, med Linda Bengtzing och Carola. Vilka vill med?
Winnerbäck 6 juli i Linköping, där vill jag se er alla!
Peace&Love den 7-8 juli i Borlänge, vilka vill hänga med?

Jag bara undrar, jag bara tänker
Det finns en pusselbit som inte vill in
Här skiner solen och ljuset blänker
i alla fönster, i alla krypin
Lars Winnerbäck - För den som letar

Inga kommentarer: