måndag, juni 12, 2006

Besvärlig bussresa

Sista kvällen med Cicci blev riktigt trevlig. Filmen vi hyrde, 4 veckor i juni, med Tuva Novotny, hade en riktigt bra handling och var klart sevärd. Men det krävs i och för sig att man gillar bra storys för så mycket action var det ju inte direkt. Vi lyckades komma i säng i vettig tid men trots det var jag galet seg när klockan ringde kvart i tio. Jag tvingade mig dock upp och gjorde i ordning mig. Sedan packade jag ihop mina saker och hann in en sväng på datorn innan det var dags att äta lite. Det blev McDonalds-mat till lunch. Lite lagom onyttigt men det satt väldigt bra eftersom jag var riktigt hungrig då.
Sedan var det dags för avfärd till bussen. Det känns alltid lika jobbigt att ta avsked av sin älskade och nu hade jag gärna stannat längre men ibland blir det inte riktigt som man vill. Vi hade dock några underbara dagar tillsammans, precis som vanligt, och jag mår alltid som bäst i Ciccis närhet. Då tänker jag inte så mycket som jag hade en tendens att göra dagarna innan jag åkte ner.

Färden hem gick inte riktigt som den skulle. Det började i Markaryd då en väg var avstängd vilket gjorde att vi blev 25 minuter försenade. Som om inte det var nog rasade växellådan på bussen mellan Värnamo och Jönköping. Chauffören sa åt oss att stiga av bussen så fort som möjligt eftersom vi hade kraftig rökutveckling under bussen, det kändes lite lagom läskigt. Som tur var stannade det vid rök så vi slapp få vårat bagage eldhärjat. Hur som helst så blev vi ståendes vid vägkanten av E4:an i ca. 40 minuter innan en ny buss kom och tog oss vidare mot Jönköping. Det gick ingen nöd på oss direkt eftersom det varit en riktigt varm dag. Jag fick tillfälle att sola lite, och det är ju inte alltid man gör det vid E4:n om man säger så. Min anslutningsbuss från Jönköping hade naturligtvis gått för längesen när vi anlände dit så jag fick fortsätta min färd uppåt landet i den samma buss som tog upp oss på E4:an.

Vi blev dock bara tre pers. i bussen från Jönköping och det kändes lagom lyxigt! Resten av resan gick dock bra och jag fick agera lite guide när vi kom till Norrköping eftersom chauffören inte visste hur han skulle åka. Han hade nämligen aldrig kört någon buss till Norrköping tidigare. Det roligaste med bussresan var annars skylten i Ljungby som det stod Vislanda på. Då fick jag naturligtvis tankarna på Agnes som åkte till Barcelona idag. Jag hoppas verkligen hon får det riktigt bra därnere. På tal om henne så har hennes fotbollslag vunnit två matcher i rad med 9-0 nu. Den senaste utan Agnes på planen. Lyssnade en hel del på musik under resan annars, GT, Backyard Babies och The Sounds.

Jag var framme i Norrköping ungefär en trekvart försent men det spelade ingen större roll. Hade dock inte ätit något på sju timmar så jag tog mig ganska snabbt till en pressbyrå för att få i mig en korv. Här hemma såg det mesta ut som vanligt förutom att gräset var riktigt långt. Gräsklipparen som pajade hade tydligen inte gått att laga och pappa har inte hunnit köpa en ny gräsklippare. Men det ska väl ordna sig det med.

Eftersom kvällen var så otroligt härlig gav jag mig ut och sprang när klockan var lite efter tio. Sprang inte så långt men lyckades trots det få ont i utsidan på benet. Ett ställe där jag haft lite känningar tidigare men jag hoppas att det inte är så allvarligt. Ska nog kunna springa om några dagar igen.

Jag hade gärna varit i Karlskrona och sett på friidrottsgalan där som gick ikväll. Det presterades riktigt fina resultat. Christian Olsson gjorde sin första tävling i tresteg på 21 månader och hoppade över 17 meter direkt, 17.09, Johan Wissman sprang 200 m på 20,50, bara fem hundradelar från hans egna svenska rekord och Susanna Kallur sprang in på 12,68 på 100 m häck, tre hundradelar från hennes personbästa. Linus Thörnblad hoppade 2,31 i höjd och slog Stefan Holm som tog 2,28. Och ytterligare två svenskar klarade kvalgränsen till EM, Mattias Claesson på 800 m och Camilla Johansson i tresteg.

1 kommentar:

Patryk sa...

Hahahaha vilken resa alltså, ja ibland har man ju bara otur men se det som ett äventyr istället =)

Hur ofta får man sola vid E4:an ju? Och det med att bussen nästan började brinna låter ju lagom betryggande haha

Men bra att du kom hem välbehållen iaf =) Synd att du var tvungen o åka nu, kunde ju stannat o hängt me Cicci ner till mig idag =)
Men vi får synas snart gurun ;)

puss hajj