måndag, juni 19, 2006

Med ett leende på läpparna

Somnade sent och vaknade sent även idag. Fick i mig lite mat och var ute ett tag på altan där jag hittade dagens post, bl.a. ett kort från Agnes! Blev riktigt glad och att det var Camp Nou, Barcelonas hemmaarena, på kortet gjorde ju inte saken sämre om man säger så. Tack, Tack! Fick ett leende på läpparna direkt. Och om man får en positiv start på dagen så känns det som att det kan följa med under hela dagen, och tvärtom då förstås men det vill man ju inte prata så mycket om.
Senare fick jag också en film från Camp Nou och det var en mäktig syn. Så gigantiskt stor arenan är. Jag kan förstå att det var en häftig upplevelse att vandra runt där.

Jag tog en sväng förbi datorn och började flumma med en massa folk. Hamnade i en chatt med Lina och Emmy och vad vi än pratade om så kom vi in på något perverst. Vi lyckades konstatera vad vi hade på oss nu när det är så varmt om dagarna och det avslöjades ett och annat som jag hotade med att skriva i bloggen men som jag naturligtvis inte skriver. Det är jag alldeles för snäll för. Men vi skrattade tokmycket och det var riktigt flummigt och roligt.

Ungefär samtidigt konstaterade Marre att hon förmodligen kommer få hela sin brevlåda översvämmad av nallar under de närmsta dagarna, haha! Det är visst några stycken som vill vara med på vår "tifo-grej" i Eskilstuna trots att dom inte kan vara på plats. Så det där ska nog bli en trevlig tillställning på alla sätt och vis. Det enda tråkiga är väl att det är några stycken som inte kan komma som jag gärna hade velat skulle varit där men det går tyvärr inte att få allt.

När klockan var lite över sex så åkte jag iväg till Linköping för att titta på Senior-DM i friidrott. Det var en väldigt avslagen tillställning med väldigt lite deltagare. Frågan är varför och om det är någon tillfällighet. Det kan nog vara värt att diskutera om datumet är passande till kommande år. Men arrangörerna får ta åt sig lite av kritiken då dom lagt ett oerhört tight tidsprogram som gör att många inte kan vara med och delta i så många grenar som de brukar kunna. Att det går mitt under fotbolls-VM gör ju knappast saken bättre heller. Men hur som helst så var det trevligt att vara där och kolla iallafall. Meningen var ju att jag skulle tagit en del bilder också men det blev inte så mycket med det då det fanns så mycket folk att prata med. Men förhoppningsvis kan jag få till en del bilder imorgon istället.

Jag var hemma strax efter nio, lagom för att se Spanien-Tunisien i fotbolls-VM. Jag pendlade sedan mellan datorn och tvn och matchen var bra. Tunisien fick en tidig ledning men Spanien förde matchen utan att för den skull få in något mål i första halvlek. I andra halvlek malde Spanien vidare och tog över mer och mer. Och sedan spelade laget riktigt bra på slutet. Raul satte kvitteringen och sedan avslutade Torres med två mål fram till slutresultatet 3-1. Spanien kan nog bli farliga.

Och igår glömde jag att skriva om Christian Olsson och hans comeback. I första trestegstävlingen efter 21 månaders uppehåll hoppade han 17,09 och nu blev det 17,40! Fantastiskt bra gjort att redan kunna hoppa så långt och det visar vilken oerhörd talang han har. Till EM lär han säkert vara uppe på längder upp mot 17.80 igen och det var nog inte många som trodde att han skulle nå dit igen.


Kanske var det en dröm
Kanske är min hjärna tumlad & tömd
Urblekt & tvättad
annars hade jag aldrig glömt
Kanske har jag ett skal
Ett hårt oigenomträngligt skalbaggeskal
av urvuxna kläder
Ett litet barn som når till tak...
kent - Blåjeans

1 kommentar:

Anonym sa...

Christian Olsson är grym ja! Mäktigt att hoppa så bra med en gång!

Hör gärna av dig nu någon dag om du har lite tid. Jag har inte riktigt lika mycket tid som tidigare så vi lär nog inte bli sittandes så länge som förr i alla fall om du nu är orolig för det :)