söndag, juni 18, 2006

Planering, Löpning, Agnes hemma

Ännu en soft dag är till ända. Idag har vi haft riktigt varmt ute, har varit fuktig värme, men solen har inte lyckats tränga fram så mycket. Satt ändå ute en del men var för det mesta inne och satt vid någon av dumburkarna. Solen hade dom snott uppe till Sthlm. Folket i JG vägrade dock lämna tillbaks den men jag hoppas att den dyker upp imorgon igen.

En hel del har planerats inför kommande konserter. Närmast på tur står Agnes i Eskilstuna på söndag och då planerar vi en rolig överraskning för Agnes. När Agnes börjar sjunga refrängen på What A Feeling första gången så kommer scenen översvämmas av nallebjörnar. Det kommer bli en häftig syn. Nu är det bara att hoppas att så många som möjligt hänger på så det blir en snygg effekt. Budskapet ska vara tydligt och klart, "Du är min stjärna".
Har planerat en del inför Vättern-festivalen med Marre. Då ska vi se Carola och Linda Bengtzing. Det är också något att se framemot!

Annars har jag pratat en hel del med Cicci idag. Har varit skönt att bara småprata om både det ena och det andra. Så mycket seriöst blev det inte även om vi planerade en del vi också. Hon kommer förmodligen upp hit redan på torsdag så får vi se vad vi kan hitta på under midsommarafton sen! Det ska iallafall bli riktigt härligt att få ha sin älskade nära igen. Då fungerar jag som allra bäst. Har en tendens att tänka alldeles för mycket när jag är ensam.

Strax efter tio ikväll gav jag mig ut och sprang! Det går knappt att springa tidigare för att det är så varmt. Nu kändes det ganska behagligt och mina 4,5 km gick i ganska hygglig fart. Det viktigaste var dock att jag inte kände något i benet. Så förhoppningsvis slipper jag ha ont framöver. Och imorgon är det dags för Senior-DM i Linköping. Tänkte åka dit och ta en del bilder så får vi se hur dom blir den här gången. Sen är det ju alltid kul att se våra bästa friidrottare i länet göra upp om medaljer också.

Annars var dagens roligaste grej att Agnes kom hem från Spanien. Har saknat henne en hel del och trots att hon var värd att få komma iväg ett tag var det skönt att hon hittade hem. Hon hade haft det bra men blivit sjuk och det var ju mindre roligt. Bara att hoppas att det går över snabbt.

En del uppdatering av hemsidor har det blivit i vanlig ordning och jag har blivit utsedd till målvakt i JG:s fotbollslag. Borde ha en fördel av att vara lång men annars vet jag inte riktigt om jag är någon bra målvakt. Hoppas bara att inte Agnes tycker att jag är så dålig så hon skjuter sönder mig... :P

Slutligen lite kommentarer om dagens fotboll. Kroatien-Japan 0-0 var en besvikelse för kroaterna som nu har ett tufft utgångsläge inför sista matchen. Brasilien-Australien 2-0 var mer väntat även om brassarna inte imponerade. Det var faktiskt inte långt borta att Australien kvitterat till 1-1 minuterna innan 2-0 målet. Och så till sist Frankrike-Sydkorea 1-1. Fransmännen har det tufft. Henry petade in 1-0 men laget lyckades inte hålla undan och dessutom fick dom Zinedine Zidane varnad vilket betyder att han är avstängd i sista gruppspelsmatchen. Men Frankrike borde fixa avancemang ändå.

Jag filmar nu
Stora känslor stora ord
men allt av vikt Jag säger
har Jag stulit ur en bok
Jag läste nåt om kyssar
nånting som alla vet
men som dom aldrig lyckas fånga
i filmerna man ser
kent - Cowboys

Inga kommentarer: