tisdag, juni 27, 2006

Vandrar i ett sommarregn

Hade tänkt skriva ytterligare en blogg igår men det blev aldrig av. Tråkigt för dom som ville läsa men jag ska försöka hinna med två idag istället. Jag fastnade med alla bilder från Eskilstuna-konserten igår och det är nog risk för att jag gör det idag också. Det tar tid att fixa och trixa med dom men snart ska det nog vara klart. Annars var det ju syrrans födelsedag igår. Mormor o morfar var här och vi åt god middag, lax och potatis, och sedan naturligtvis även tårta, jordgubbstårta. Riktigt mumsigt! Det enda som var mindre bra var att jag inte skaffat någon present åt syrran än men det får jag ordna nu nån dag. En aning pinsamt men jag visste inte vad jag skulle köpa och hade inte tid att dra runt och leta upp något passande heller.

Annars blev det mycket fotboll igår. Italien-Australien först och där gjorde Australien en förvånansvärt bra insats. Italien hade stora problem och efter deras utvisning var det inte långtifrån en skräll. Men laget räddades av en straff, med fem sekunder kvar att spela, av stopptiden. En tveksam straff som Totti, eller Spotti, dundrade in utan minsta tvekan. Kameran zoomade in hans blick innan straffen och han visste precis vad han skulle göra och det kändes som att han gillade läget. Inte precis som Henke Larsson mot Tyskland där all press låg på honom vilket fick till följd att han missade. Hade varit kul med en skräll där men så blev det alltså inte.

Och Italien verkar få en lätt kvartsfinal. För värre motstånd än Ukraina lär det ju finnas. Ukraina vann en ganska tafatt match mot Schweiz. Matchen slutade 0-0 och fick avgöras på straffar. Storstjärnan Schevchenko visade återigen att han inte ska slå straffar då han drog den första rakt på målvakten. Men Schweiz straffar var riktigt usla. Laget missade samtliga sina tre straffar och Ukraina vann straffläggningen med 3-0. Tror nästan att jag tagit åtminstone två av Schweiz straffar.

Sen var det ju dessa bilder som jag fixade och trixade med. Märkte också att jag inte riktigt förmedlade allt om Agnes konsert i Eskilstuna i gårdagens blogg. För mitt under I Believe, där hon satt på sin stol med Adam bredvid sig, fick jag ögonkontakt med henne och ett leende. Jag sjöng ju med för full hals och det var säkert uppskattat. Tog för övrigt en liten filmsnutt just från den låten och även Now That I Found Love... Och Agnes fortsätter att utvecklas på ett enormt sätt. Blev själv överraskad ett par gånger över hennes styrka i rösten. Den är grymt bra och då är hon trots allt bara 18 år. Kändes nästan som hon sjöng singback ibland och så var det ju naturligtvis inte. Jag har varit ganska orolig för Agnes framtid men den oron är på väg att flyga all världens väg. För nog ska hon kunna bli en riktigt stor artist.

Åh jag vandrar
i ett sommarregn
Ett regn som svalkar sanningen
Ett regn som sköljer dumheten
som vandrar
i ett sommarregn
Gyllene Tider - Vandrar i ett sommarregn

Inga kommentarer: