söndag, april 30, 2006

Fight your own troubled mind

Problem är till för att lösas och nu börjar det bli mer akut än vad jag först trodde. Barn som blir illa behandlade måste få det stöd och den hjälp som det behöver. Det gör så ont i mig att det finns folk som kan göra sina egna barn illa. Dagen har iallafall till stora delar inneburit inventering i en mataffär. Jag räknade syltburkar och konserver, yoghurt, risifrutti, ägg, popcorn, olivburkar m.m. En i personalen verkade ganska imponerad när jag sa att dom hade 1052 lösa ägg.
- Har du räknat dom?, frågade han
- Ja, det är klart, svarade jag...
Ibland måste man underhålla sitt huvud lite. Och tro nu inte att jag räknade äggen ett och ett. Det låg 30 st. på varje flak så jag räknade naturligtvis antal flak och hade en matematisk övning.
Lite kul måste man ju ha när man håller på att bli uttråkad. Cicci ringde mitt i allt också och det var naturligtvis trevligt. På vägen hem tog jag vägen om en pizzeria där jag åt kebabpizza, riktigt mumsigt. Tyckte att jag var värd en sån.

Det har inte blivit så mycket valborgsmässofirande. Varför ska man fira att våren har kommit varje år? Då kan man lika gärna fira att sommaren kommer sen också? Jag förstår inte riktigt det där. Att folk sen dricker sig redlöst berusade förstår jag än mindre. Men alla får givetvis göra som dom vill.

So find love, for to night for all nights to come.
As long as your with someone and never left alone.
As long as your with someone never left alone.

You have no one on your side, fight your own troubled mind.
And no help to come by, fight your own troubled mind.
Anna Ternheim - Troubled Mind

Inga kommentarer: