lördag, april 29, 2006

Agnes på hemmaplan!

Idag har jag fått nytta av något av det jag läst på lärarutbildningen. Ibland tror man inte att man ska få någon nytta av det men tyvärr så fick jag det nu. Tyvärr säger jag eftersom det rör sig om något mindre roligt. Har haft kontakt med en tjej ett tag som nu börjat berätta den ena efter den andra historien som är mindre rolig. Jag är en av få som vet vad som pågår så det gäller att jag fortsätter visa att jag finns där för henne. Samtidigt så måste jag ta ställning till om jag ska gå vidare med det hela eller inte och det är inte alldeles enkelt eftersom jag inte vill pressa henne på de uppgifter jag då behöver. Det har gått ganska långt och jag måste försöka få henne att tänka rätt. Jag har inte fått så mycket gjort pga. det här eftersom det snurrat runt rätt mycket i huvet. Har läst en del som jag läste om i min utbildning också.

Agnes gjorde en exklusiv spelning på hemmaplan i Vänersborg idag. Inför 5000 pers. som blivit bjudna på entrén gjorde hon ett riktigt bra framträdande. Jag hade väldigt gärna velat vara där men det går inte att få allt här i livet. Marre var givetvis där, med Patryk och Hezel. Pratade
med Hezel för första gången idag. Det var kul! Det gäller ju att ta vara på alla nya vänner man lyckats skaffa sig tack vare att Agnes vann idol. Naturligtvis så hade Marre varit på plats först vid insläppet vilket fick till följd att dom fick hjälpa till lite innan konserten. Vissa har tur! :-) Och det lät ju inte helt fel att softa i poolen med en drink heller.
Imorgon är det valborg och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. En sväng ut på stan blir det säkert så får vi se hur det blir. Dagen börjar hur som helst med en inventering i en mataffär. Ett gäng från Tjalve brukar hjälpa en av våra största sponsorer med att inventera varje år och i år har jag lovat att vara med.

Cicci är ute och dansar runt med Anneli. Flickan tar det lite lugnare än igår som tur är!

Och prylarna far runt och slickar sår som aldrig läker. Rulla på.
Orsaken vill ingen ens förstå.
För nån har sagt att har man gott om pengar är man säker. För vadå?
Jag menar kylan, mörkret, stan och stressen hittar Dig ändå.
Jag antar att Du längtar ut till skogen då och då. Det verkar så.
Där man kan slippa hänga med.

Och där kan fötterna få ströva som dom vill.
Där hjälper inga tåg och rulltrappor till.
I tunnelbanedån dövas dom inre, tysta skriken.
Det är svårt att få en plats här
i rusningstrafiken.
Lars Winnerbäck - Rusningstrafik

Inga kommentarer: