fredag, april 28, 2006

Av längtan till Dig

Dagen går inte till historien som någon av dom roligare direkt. Jag satt och sjöng för mig själv i eftermiddags och fick helt plötsligt ett ryck att jag skulle spela in lite. Så jag spelade in "As Long As You Love Me" med Backstreet Boys och början av Agnes Let Me Carry You. Blev ganska nöjd men naturligtvis går det alltid att förbättra en del. Men jag har alltid varit stolt över min röst och det kommer jag fortsätta vara. Sen får vi se hur många som får lyssna på det...

Var och handlade lite framåt kvällen och köpte mig ett par nya skor. Jag har för mig att jag har ett par vårskor sedan tidigare men dom här var snygga, sköna och dessutom billiga så jag slog till. Det är ju alltid bra att ha något ombyte.

Tittade lite på Rampfeber ikväll igen. Förstår inte riktigt varför jag gjorde det men jag var allt lite nyfiken på hur Runar och Elin Lanto skulle klara sig eftersom dom bara fick tre dagar på sig att öva. Dom sjöng Under Ytan och klarade sig faktiskt ganska bra. Magnus Hedman och Pernilla Wahlgren vann dock helt rättvist.

Cicci är på fest och messade nyss, skrev att hon önskar att jag varit där och dansat arabisk dans med henne. Och visst vill jag göra det! Det gör så ont i mig att jag inte får ha Cicci nära mig hela tiden... Om jag förstått saker och ting rätt så verkar det som att Cicci börjat sakna mig mer och mer den senaste tiden också. Vi kommer att vara närmre varandra inom en inte alltför avlägsen framtid, det vågar jag nästan lova. Oavsett om jag blir klar med skolan eller ej eller om Cicci kommer in på sin utbildning...

Hockeysäsongen är slut sen länge för Leksands del men trots allt händer det en hel del. Dom nya spelarna droppar in en efter en och dom är nu uppe i nio nya spelare. Fyra finländska spelare, där Pasi Saarela verkar vara riktigt bra. Två nya målvakter har dom fixat också. Vad sägs om en kedja med Pasi Saarela-Mikael Karlberg och Niko Mikkola? Inte helt dumt!

Har du kommit nånstans
Har du sumpat din sista chans
Är du framme nu
Har du valt en väg att gå
och ett mål att sikta på
och är det verkligen du?
Är det verkligen du?
Lars Winnerbäck - Söndag 13.3.99

Inga kommentarer: