måndag, april 24, 2006

Under månen

Folk påkallar min uppmärksamhet hela tiden så jag får ju inget skrivet här. Idag har jag varit ganska seg så jag har softat mest hela dagen. Kom upp sent och hamnade vid tvn ett tag innan jag fick i mig lite mat. Sen hade jag tänkt ge mig iväg till Linköping och ordna några praktiska saker men innan jag hann ge mig iväg så ringde mormor och undrade om jag hade något speciellt för mig. Jag kom mig inte för att säga att jag skulle iväg och då ville hon att jag skulle möta morfar för dom hade fått en massa strömming som dom ville dela med sig av. Så hastigt och mindre lustigt så var jag iväg och hann en bra bit innan jag träffade på morfar. Vi pratade litegrann innan vi gick åt varsitt håll. Eftersom klockan hade dragit iväg så valde jag att åka och lämna boken som skulle lämnas på biblioteket här i stan. Får försöka att komma iväg till Linköping senare i veckan.

Mamma och jag var iväg och handlade en sväng, jag lyckades få med mig lite godis, innan jag hamnade här vid datorn på allvar. Folk har pratat hit och dit, Patryk har kommit hem från Sthlm efter många om och men. Han verkar dock ha fått med sig en del bra saker därifrån, bra för honom. Jag har iallafall lyckats skriva en artikel på Tjalves hemsida om våra landslagslöpare som ska iväg till Portugal. Ni som vill ta del av den artikeln kan göra det på följande länk: http://www.tjalve.nu/friidrott/fri_start.asp
På tal om Tjalve så ska jag sitta stugvärd i vår klubbstuga imorgon mellan 17-21. Så vet ni vart jag tagit vägen om ni av någon händelse skulle sakna mig.

Ska försöka hinna med att uppdatera lite mer på hemsidor innan jag lägger mig. Jag fick lite idéer när jag satt och surfade inatt. Letade efter fakta om Carolina Klüft och vi får väl se vad det kan bli av det... Jag väljer att vara lite hemlig än så länge.

Jag saknar Cicci. Längtar efter att få hålla om henne och att få ha henne i min famn. Jag har tänkt på det vi pratade om igår och jag är så oerhört tacksam över att hon förstod och kunde komma med bra råd.

Men stjärnorna föll, och älvor höll oss fånga i ett avsked under månen
Domedagsprofeter satt och grät och orden om försoning fick sitt liv som aldrig hörts i telefonen
En kyss i dionysos tête à tête ett snedsteg av förlåt som jag förlät
För månen har en kraft som förnuftet aldrig haft, och aldrig får och då går det dom det går
Sen vill jag skriva allt jag sett, så nån förstår fast inga toner kan förklara hur jag mår
Lars Winnerbäck - Under månen

Inga kommentarer: