söndag, april 23, 2006

Äntligen

Idag sov jag länge igen. Vi skulle få hit lite folk på middag så jag skuttade ut lite innan och kastade mig i duschen. Moster, hennes man och mormor och morfar kom medan jag gjorde i ordning mig men jag hann bli klar precis när det var dags att börja äta. Det var riktigt trevligt att träffa dom och få prata lite om ditt och datt. Vi såg på en hel del kort också. Min moster hade med sig en cd-skiva med en massa bilder på och så hade jag mina bilder att visa som jag precis framkallat. Så nu fick dom se hur det såg ut i Spanien när Cicci och jag var där i somras, hur det såg ut på Ciccis student, bilder från när släktingar varit här och hälsat på och lite andra bilder. Jag plockade ut vissa bilder som jag tyckte att dom inte hade med att göra och så fick Ciccis bilder ligga kvar på mitt skrivbord.

När dom hade åkt drog det ihop sig till Bingolotto. Ja, jag satt faktiskt och spelade, men det var för att fördriva tiden medan jag väntade på att Agnes skulle uppträda. Och när hon väl studsade in på scenen så gjorde hon ett riktigt bra framträdande. Hon var strålande vacker och hade en betydligt starkare röst nu än när hon uppträdde med Stranded senast, i TV-huset. Så nu hoppas jag att folk får upp ögonen för låten och köper singeln, och för den delen även röstar på henne på Tracks. Tyvärr vann jag inget på lotten, men det hade jag väl kanske inte riktigt räknat med heller.

Äntligen är rubriken och den syftar på att jag äntligen delat med mig av den börda som jag burit på i tre månader. Det känns som en stor lättnad och Cicci är helt underbar. Jag är så oerhört tacksam över att jag hittat en sån fantastisk flicka som även kan lyckas hitta ord och tankar och ha förståelse för en sån här sak. Det går inte att begära, men hennes stöd är ovärderligt. För utan henne vet jag inte om jag kunnat klara ut en sån här sak. Då kanske jag fallit ännu djupare.
Tack för att du finns Cicci och att du älskar mig trots mina fel och brister...

Solen skulle just gå opp, när vi kom hem till hennes hus
Hon hade städat och gjort fint och bjöd på te och tände ljus
Hon log och sa: "Det är väl rätt okej, vi är nog alla ganska lika
Det finns dom som tror på Gud, och dom som ägnar sig åt spel
Alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel"
Det var schyst att dricka te och höra fröken Svår predika
Lars Winnerbäck - Aldrig Riktigt Slut

Inga kommentarer: