torsdag, april 13, 2006

Påskägg

Idag har det varit en lugn dag. Cicci har ju trots allt påsklov och det är ju bra att få sova ut riktigt ordentligt någon natt. Av den anledningen så vaknade vi efter tolv, mer eller mindre. Jag var uppe och pratade med banken för det hade uppstått ett litet problem i samband med att jag skulle sätta överföra pengar. I början av veckan vann jag nämligen två auktioner åt Cicci. En singel med Winnerbäck och en exklusiv EP med 747, kent alltså. Sedan väckte jag Cicci och vi tog oss upp och åt lite innan vi begav oss ut på ett litet äventyr. Vi var ju tvungen att fixa ett påskägg inför den stora dagen imorgon då Cicci ska ner och se Agnes i Höör. Jag är grymt avundsjuk för jag vet att det kommer bli så kul men jag kan leva med det. Vetskapen om att Agnes kommer få ett underbart avslut på turnén gör mig lugn och trygg. Och jag ska tänka på dom som är där imorgon kväll med ett leende på läpparna. Hoppas att Marre och Cicci får det trevligt på vägen ner.

Annars har det inte hänt särskilt mycket. Vi har myst framför tvn, såg på hockey, och nu ska vi titta på ännu mer hockey. Cicci ville att jag skulle spela in damfinalen som gick för några veckor sedan så den ska vi ta oss igenom nu. Så istället för att sitta här ska vi myysa till det den sista kvällen.
Imorgon börjar påsken på allvar... Långfredagen betyder något alldeles speciellt, glöm inte det.

Inga kommentarer: