torsdag, april 20, 2006

Aprilväder

Nu har det varit aprilväder flera dagar i rad. Sol och regn om vartannat. Och då menar jag inte sol ena dagen och regn nästa utan sol ena timmen och regn nästa. Det är lite lagom trist när man tänkt ge sig ut och så ösregnar det precis när man tänkt ge sig iväg. Men det är bara att gilla läget.
Igår var jag iallafall ute en sväng när jag uträttade lite saker på banken och hälsade på morfar och mormor på vägen hem. Det kändes lite lustigt att vandra in på banken med en liten vas med blommor men det gick det också. Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte varit hos mormor o morfar så mycket på sistone och dom blev riktigt glada när jag kom förbi. :-) Gott fika bjöd dom på också, wiiie!
Sedan blev det en hel del flummande på kvällen med folket från Agnes hemsida. Patryk och jag hade ett djupt samtal långt in på natten men såna kan man behöva ibland. Det gäller ju att analysera olika situationer och få en annan syn på vissa saker. Jag tror vi kom fram till en del bra saker.

Efter det nattliga samtalet sov jag riktigt skönt och länge. Jag vaknade av att Cicci ringde och berättade om att hon skulle iväg och träffa Maria Rooth. Hon var ju orolig för att hon inte skulle komma ifrån svenskan men dom ställde in den till Ciccis stora glädje. Sen fick jag följa med in och höra presentationen av Maria och dom första frågorna, det lät riktigt trevligt och tydligen fortsatte det på samma sätt. Cicci lyckades få några bra bilder, på sig själv och Maria och Maria och ananasen, medaljen. Givetvis fick hon en autograf också. Det äventyret var värt att skriva om här för det vet jag betydde väldigt mycket för min söta flicka.

Sedan åkte jag iväg till Tjalvegården för att fixa högtalaranläggningen inför lördagens tävling. Anläggningen är ny men jag lyckades till slut lista ut hur man skulle göra för att ladda batterierna. Så det ska säkert fungera bra på lördag. Jag tittade även över hur det såg ut med nummerlappar men det hade vi visst gott om.
Ikväll har jag uppdaterat Östergötlands Friidrottsförbunds hemsida lite och pratat med en massa trevligt folk. Cicci hamnade visst på The Tivoli igen för en konsert med någon som spelar blues. Tydligen såg vi honom när vi var i Spanien förra året, och jag tror att jag har en liten aning om vem det kan vara.

Nu är det sent men trots det så måste jag försöka komma igång med skrivandet av protokollet från styrelsemötet förra veckan. Det borde varit klart nu men så är ju inte fallet.

Och det är svårt, att tassa på den folkhemska skaran
Varje torn du bygger upp ska nån annan rasa ner
Nån idiot som bara ser sin chans ska ta den
Vem som helst kan avge tomma löften,
och göra hål där de lovar och svär
Det är lätt att hålla käften,
och svårare att säga som det är
Lars Winnerbäck - Där elden falnar (men fortfarande glöder)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det e så i April tyvärr, efter sol och skönt väder flera dagar nu var det redigt kyligt imorse, inte kul o cykla med bara händer o huve
aaah.. om man bara hade haft bil.. då hade jag inte kunnat köra den ändå men ändå hahaha

O ja våra nattliga disskusioner e lite av en tradition nu, oregelbundna men det e så we like it =D

Men känns som att vi har några grejer som e recurring haha xD som stånde inslag i våra nattiskutioner xD

Men synd att du inte kan hänka på lörda men du får ha så kul me ditt! Får gärna höra av dig =D eller vi till dig, ja nått sånt blirre ;D