tisdag, april 18, 2006

Kurser

Dags att blogga lite igen. Jag har inte varit världsbäst på det den senaste tiden men ibland känns det lite meningslöst. När det inte händer så mycket om dagarna skriver man mest för att det ska skrivas och det är väl inte det bästa. Känner mig väldigt dagvill just nu. Jag har måndag idag, men det är ju tisdag eftersom måndagen var en röd dag. Så jag har tittat ett antal gånger i min kalender för att få in att det verkligen är tisdag. Som tur är så kom jag ihåg att jag skulle på styrelsemöte. Det var ett riktigt trevligt möte. Vi kom fram till en hel del bra saker och det känns som att vi lyckats utveckla en hel del inom föreningen. En del bra rutiner har jobbats fram och på andra områden måste vi upprätta bätter rutiner. På lördag ska vi arrangera årets första utomhustävling. Jag ska tydligen vara speaker men det blir säkert bra. Brukar tycka att det är kul.

Lollo och jag satt och pratade lite igår och hon började prata om den utbildning som hon ska börja på i Sundsvall i höst. Då fick jag en idé om att jag kanske borde söka någonting till hösten. Man vet aldrig vad som kommer hända då. Det slutade med att jag sökte två kurser på Linköpings Universitet som jag kan läsa på distans. Först och främst webbpublicering: Teknik, Design, Kommunikation och så Webbprogrammering och databaser. Jag håller ju trots allt på en del med hemsidor så det kan ju vara bra att lära sig lite grunder. Båda kurserna är på kvartsfart så det ska nog bli bra om det blir något av. Det är ju inte ens säkert att man kommer in.

Ciccis och mina bilder hittade fram på posten idag. Det var ju ett antal bilder om man säger så, men dom blev väldigt fina. Så nu är det bara att börja klistra in dom i albumet... :-) Jag fick förresten en försändelse för mycket eftersom några bilder som någon annan skulle ha hade fått min adress på sig. Skumt! Men dom ska jag skicka tillbaks imorgon.

För övrigt så är det klart att The Sounds ska till Hultsfred och nu blir jag ännu mer lockad att dra dit. Måste verkligen bestämma mig snart innan biljetterna tar slut.

Färjestad blev svenska mästare i ishockey. Efter tre raka silver var det deras tur men jag hade gärna sett Frölunda som mästare ännu en gång. Nästa år spelas elitserien utan Leksand, jag har fortfarande svårt att vänja mig med den tanken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom igen nu!
Kom tillbaks på msn... :)