fredag, april 14, 2006

Tankar

Cicci har rest neråt i landet igen och just nu står hon och väntar på att konserten med Agnes ska börja. Jag antar att dom kommit in från kylan nu och ställt sig framför scenen för att vänta ytterligare ett tag. Resan hade iallafall gått bra. Det är bara att hoppas att resan till Helsingborg går bra sen också. Jag sitter här och äter godis, helt ovanligt, och funderar på ett och annat. Cicci och jag har det fortsatt helt underbart med varandra. Vi har byggt upp en sådan trygghet i vårat förhållande att vi kan prata om allt och alla utan att någon ska känna sig obekväm eller känna någon svartsjuka, vilket verkar förekomma i ganska många förhållanden. Flera förundras över att jag kan uppmäkrsamma andra tjejer utan att Cicci reagerar, men varför skulle inte det gå? Att kunna lita på varandra och vara ärlig är det viktigaste i ett förhållande som jag ser det. Ska det hela tiden uppstå diskussioner som bygger på att man inte litar på sin partner då är det något som inte är som det ska. Jag skulle aldrig kunna acceptera ett sådant förhållande nu när jag vet hur det kan vara.

Samtidigt funderar jag ofta på framtiden. Hur ska jag få jobb? Vad kommer jag jobba med? Var ska vi bo? Hur ska jag ha råd att flytta? Det rör sig ständigt i mitt huvud. Tänk så mycket enklare det var när dagens ungdomars föräldrar växte upp. Dom hade möjlighet att välja och vraka bland alla jobb som fanns och sedan var det ju inga problem att flytta hemifrån eller bilda familj. Idag är det så mycket mer att tänka på. Samhället utvecklas inte på rätt sätt. Nu ska man jaga för att över huvud taget få tag i ett ett skitjobb, och inte ens det verkar gå om man pluggat så mycket som jag gjort. Jaja, vi får väl se vad som händer framöver. Både jag och Cicci känner att vi är mogna att komma närmre varandra nu. Ibörjan av förhållandet kunde det varit ödesdigert men nu kan vi varandra så nu tror jag att det kommer fungera alldeles utmärkt.

P3 har en kväll med Lars Winnerbäck idag. 20.00 är det en exklusiv intervju och 21.00 sänder dom en repris av konserten på hans 30-årsdag från Cloetta Center i Linköping. Gissa vilka som var där?

Inga kommentarer: