tisdag, april 25, 2006

Namnsdag

Idag har jag namnsdag! :-) På Svenska Statistiska Centralbyråns hemsida går det att se hur många som heter olika namn och där går det att läsa att det finns 34874 män som har förnamnet Marcus. Av dessa har 28259 namnet Marcus som tilltalsnamn/förstanamn. Så jag är ju inte ensam om man säger så. På följande länk kan ni leta upp hur många som heter olika namn: http://www.scb.se/templates/Standard____31245.asp
Där går det bl.a. att läsa att det finns 2 män som heter Emma, det trodde ni väl knappast. Sen finns det 9 kvinnor som heter Ämma! Det är riktigt häftigt. Gillar det namnet. Men nu ska jag inte plåga er med en massa namn mer...

Jag fick iallafall en bok av mamma och pappa som namnsdagspresent. Vi brukar inte fira våra namnsdagar så mycket men en liten trisslott eller så brukar vi kunna ge. Men nu fick jag en bok som handlar om Stefan Holm. En av mina idoler. Fick en bok om honom i julas som handlar om vägen fram till OS-guldet 2004. Den här boken handlar om vägen fram till att han blev världsstjärna i höjdhopp. Så det ska bli riktigt kul att läsa den.

Annars har jag varit stugvärd i vår klubbstuga ikväll. Det gick hur bra som helst. Alla var glada och nöjda även om det mest var orienterare där. Min friidrottsklubb, GoIF Tjalve, består nämligen av två sektioner, en friidrottssektion och en orienteringssektion. Och varje vardagskväll så är det någon i föreningen som sitter stugvärd för att stugan ska kunna hållas öppen. Det är inte så mycket att göra så jag satt och filurade på några saker, bl.a. en framtida hemsida, och några saker som har med Tjalve att göra.

Nu ska jag ta tag i statistiken som jag pillade lite med i natt. Sitter och äter choklad också, gott!

Nu doftar hägg och björk slår ut, och våren leker som förut
Det är fest, jag dricker öl, du röker på
Jag är arbetslös och meningslös, men jag lever glad ändå
för jag har valt att för en tid få leva så
Lars Winnerbäck - Eldvakt

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen! :)

När kommer du tillbaka? Aldrig?