fredag, april 21, 2006

Kusin vitamin

En av mina kusiner är här på besök. Jag vet inte när jag träffade henne senast, det är ganska pinsamt faktiskt. Men vi har ju bott en bra bit ifrån varandra och senast när familjerna var samlade så var jag hos Cicci. Anna heter hon iallafall och fyller 20 på Norges nationaldag och då vet många av er att det är den 17:e maj. Nu har hon snart pluggat ett läsår på en folkhögskola utanför Linköping där hon läser en musiklinje. Hon är riktigt duktig på att spela fiol. Vi satt och tittade på Postkodmiljonären och Rampfeber förut. Nu tittar syrran och kusinen på en film som jag dissar.

I eftermiddags skrev jag äntligen det där styrelseprotokollet som borde varit klart i början av veckan. Det är ju så tråkigt och tar sån tid men det känns trots allt riktigt bra när man är klar. Så nu har jag det överstökat. Dags att ladda inför morgondagen och det stora uppdraget som speaker. Medan över hälften av JG samlas i Tumba för att se Agnes bjuda på scenshow + signering så ska jag underhålla som speaker vid DM i terränglöpning som min klubb arrangerar. Jag hade gärna befunnit mig i Tumba men samtidigt tycker jag om det uppdrag som jag har så det ska säkert bli trevligt det också. Och visst kommer jag ha en och annan tanke i Tumba när klockan är mellan 13-14. Men då är tävlingen nästan avslutad.

Jag behöver planera min sommar med Cicci. För förmodligen är det hon som kommer vara med på dom flesta aktiviteter som jag ger mig ut på. Det gäller att prioritera och försöka hitta en bra mix mellan olika saker. Sen får det inte kosta alltför mycket heller för min ekonomi är inte den bästa. Men det ska nog bli bra det också...



Maria Rooth med sin silvermedalj och Cicci!

Dagens överraskning stod Camilla för när hon berättade att hon skaffat Right Here Right Now som ringsignal. Riktigt kul!

Fick höra en ganska läskig sak nyss. Jassi, med i JG faktiskt, slog i huvudet i isen igår och enligt mitt sätt att tolka det hela så ådrog hon sig nog någon form av hjärnskakning. Det verkar inte helt bra och jag hoppas att hon tar det lite lugnt och vilar sitt huvud.

Det är väl tanken som räknas ändå
Jag har bokat konsertbiljetter
Hjärter Dam, jag har betalat för två
Det blir så ensamt somliga nätter
Lars Winnerbäck - Tanken som räknas

1 kommentar:

Anonym sa...

CC <3 Maria eller hur var det vi sa? Tihi.