lördag, april 15, 2006

Påskhöna

Påskafton närmar sig sitt slut. Det har inte riktigt blivit som det var tänkt men så kan det bli ibland. Mamma är förkyld och därför ville vi inte bjuda hit mormor och morfar. Blir dom smittade så kan det ta hårt på dom och man vet inte vad som kan hända när man är 88 resp. 86 år gammal. Hur som helst så har vi i familjen ätit påskmiddag. Riktigt god mat, jag älskar ju ägg så det blev det ju en del. Innan dess fick jag en påskhöna i porslin av mamma, med godis som innehåll. Riktigt fin och det var en trevlig överraskning. Syrran och jag som alltid fått leta reda på våra påskägg annars. Kul med lite nya inslag i påskfirandet. Annars har det varit en lugn dag. Har suttit mycket vid datorn och tvn...

Carro ringde när klockan var lite över två. Hon satt på Stockholms Central och väntade in sitt sällskap. Hon har varit helt duktig i veckan när hon varit hemma själv och tagit hand om sitt stora rosa hus. Det var riktigt kul att prata en längre stund med henne, det var längesen.
Saknar Cissi... Vad gör hon?

Jag har fått ett nytt smeknamn. Marre kallar mig för Mackan och helt plötsligt kom Emmy på smörgås.. :-) Det var faktiskt riktigt fyndigt men det låter väl lite sådär.. Jag har inte vant mig och vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Men nu vet ni det iallafall.

Intervjun med Winnerbäck igår var riktigt bra. Att få höra alla låtar som spelades gjorde att jag kände hur otroligt mycket jag tycker om honom och hans musik. Han sätter ord på så mycket och att få höra bakgrunden till Elegi gjorde att den låten lyfte sig ytterligare ett snäpp. Tänk att lämna ut sig så mycket, det är riktigt bra gjort. Däremot var det mindre roligt att höra att han knappt kan gå ut i Linköping längre för att han blir så igenkänd. Livet är inte lätt som kändis trots att han valt att dissa all media en längre tid. Så den här intervjun var väldigt exklusiv. Sen var det riktigt kul att få höra födelsedagskonserten ännu en gång. Givetvis spelades allt in.

Cicci & Co. hade det riktigt bra på konserten med Agnes igår. Dom fick träffa Agnes och hon blev riktigt glad över att se dom och glad för presenterna som hon fick. Så allt var väldigt lyckat. Nu får vi se vad det kan bli för konsert nästa gång.

När du står på toppen och tittar ner
Och det är ljust vart än du ser
När du har vunnit
Kom ihåg mig då
Lars Winnerbäck - Kom ihåg mig

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick en kram & allt var bra.. Alltså..jag fick en kram av Agnes & hon var så glad över allt hon fått! Så ja..det var en lyckad gårdag.
Idag ska du upp tidigt..lycka till med det! <3