torsdag, april 06, 2006

Hemma...

Så var man hemma igen. Det börjar kännas som en vana att vara med Cicci och just därför känns det riktigt tråkigt och ensamt just nu. Nu kunde vi varit ute och gått, varit på bio, suttit vid datorn, myst, ja vad som helst... Cicci hade ingen bil med pojke som väntade på henne idag efter skolan, kan inte ha varit helt lätt. Vi har hur som helst haft det riktigt bra tillsammans, som vanligt. Det känns så oerhört härligt att allt fungerar så bra mellan oss. Det ska vara vi helt enkelt! Något annat finns inte. Jag skulle känna mig halv utan Cicci...

Gårdagen tillbringade vi till stora delar i Malmö där vi först träffade på Anneli. Vi fick våra fina t-shirts som vi beställt från USA, Cardigans t-shirts som det står "You need to be nicer" på. Klockrent!
Sedan gick vi tre och åt på en pizzeria och hade allmänt trevligt innan det var dags att bege sig mot bilen igen. Vi tog avsked av Anneli och gick mot bilen och helt plötsligt smattrade det till. En fågel hade varit vänlig och skitit på axeln på både mig och Cicci. Vi hade som tur var papper i bilen men det var lagom trevligt och det var inte långtifrån att jag fick upp den nyätna pizzan. Sedan styrde vi mot Stadion-området och Malmö Isstadion. Hockey mellan Malmö-Leksand var det som väntade. Leksand hade egentligen inget att spela för men det är alltid roligt att se dom. Efter lite vimmel och vändningar lyckades vi hitta en parkeringsplats och vi fick småspringa till hallen för att hinna i tid. Det var riktigt trångt när vi kom in på ståplats men lagom till att pucken släpptes så hade vi hittat ett par någorlunda bra platser. Efter första perioden, som Malmö vann med 2-0, kunde vi gå upp till övriga Leksands-supportrar. I andra perioden spelade Leksand betydligt bättre och när den var över stod det 3-2 på resultattavlan. Hoppet levde om att Leksand skulle kunna stjäla poäng och förstöra festen för Malmö, men så blev det tyvärr inte. Malmö lyckades komma tillbaka och vinna med 4-3. Därmed spelar Malmö i elitserien nästa säsong och dom får sällskap av Skellefteå som äntligen lyckades ta sig dit efter att ha varit nära flera säsonger i rad. Leksand gjorde trots allt en bra insats och visade att de ville vinna matchen. Så jag var ganska nöjd när vi begav oss hemåt efter att ha tittat på Malmös segerfest.
Hemma hos Cicci skrev jag ihop en matchrapport till Superstars hemsida och sedan var det dags att sova. Vi låg dock och pratade en del innan vi kom till ro och fick några timmars sömn.

Ikväll ska jag roa mig med att se ännu mer hockey, men på tv den här gången. Det ska avgöras vilka som spelar final i årets slutspel. HV 71 - Färjestad hade jag tänkt se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du var på Malmö-Leksand. Det måste varit helt underbart ;)

Såååååååå gött med Elitseriehockey igen :P

Använder du inte MSN längre?