söndag, oktober 29, 2006

Sanna vänner

I bland fattar jag inte vad jag håller på med. Jag har flera riktigt fina vänner i min närhet som verkligen bryr sig och finns där för mig. Men ibland tar jag inte alls tillvara på dom på det sätt som dom förtjänar. Idag kom jag verkligen till insikt om det när Carro ringde. En mer underbar person finns väl knappast att finna. Hon bryr sig, hon finns där och vill alltid ens bästa. På samma sätt har jag funnits där och stöttat henne igenom en massa jobbiga saker. Sen hände det som inte får hända. Vi "tappade" varandra och jag fattar inte hur eller varför det hände. Jag har saknat henne, tänkt på henne, vi har ringt varandra nångång ibland, men har ändå inte fått den där kontinuerliga kontakten. Jag blev rörd av vårt samtal idag. Jag har svikit ett flertal gånger och ändå hör Carro av sig och är hur söt som helst emot mig. Visst har jag vetat att jag betytt mycket för henne men kanske inte hur mycket... Ännu ett exempel på att mitt självförtroende spelar mig ett spratt.

Annars har det planerats inför kommande vecka med allt vad det innebär. Resa ner till Cicci och konserter... Det börjar bli en vana att vi har en konsert eller någon aktivitet för oss när vi träffas. Vi skulle behöva få lite tid för oss själva. Så ofta och under så många dagar hinner vi ju inte träffas och därför vore det skönt att bara vara och ta det lugnt. Men förhoppningsvis kan det bli så i december. Sedan återstår det att se hur vår framtid ser ut. Vad händer för Cicci i vår och vad händer för mig? Känner att jag har väldigt många måsten över mig just nu. Men som någon sa så är hälsan det viktigaste. Hur kul är det att gå runt och må dåligt för att vissa saker ska göras. Hur som helst så är Ciccis och min kärlek väldigt stark, vilket känns helt underbart, och frågan är bara var och när vi ska kunna slå oss till ro.

Nu blev det en väldigt personlig blogg men jag kände att det kunde behövas.

Tack Carro! <3

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består
Carola - Sanna vänner

Inga kommentarer: