torsdag, oktober 05, 2006

Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp

Måste försöka få ner några rader här. Så mycket har inte hänt men det är väl kul att veta vad som rör sig i mitt huvud ändå antar jag. Åtminstone så verkar flera av er tycka att det är kul att jag skriver.

Det har varit sjukt mycket siffror i min skalle dom senaste dagarna. Sitter och försöker få ihop det sista med friidrottsstatistiken och det är segt och tar grymt mycket tid. Det nya programmet är bra och man blir bortskämd med det. Hur sjutton kunde jag sitta och skriva in allt manuellt tidigare? Det är en stor gåta. Under nästa vecka nångång lär jag nog bli klar och det ska bli riktigt skönt. Då går det att lägga den här säsongen bakom sig. Behöver ett break från friidrotten så att jag kan koncentrera mig på hockeyn och andra saker. Leksand har inlett allsvenskan med tre raka segrar. "Det sista korståget" som Superstars så fint hade som budskap under första matchen rullar vidare. Imorgon är det dags för Almtuna på bortais. En knepig match eftersom deras rink är mindre än vad hockeyrinkar vanligtvis är.

Jag har iallafall varit ute och sprungit igen. Det går väldigt mycket upp och ner nu. Ena gången känns det hur bra som helst för att kännas mindre bra nästa gång. Ja, nu snackar jag inte om att jag får ont eller så utan om att det flyter på bra och mindre bra. Men med ytterligare lite träning så hoppas jag att det där ska bli bättre. Dags för ett snabbhetspass under fredagen så får vi se hur kroppen svarar på det.

Annars har det varit mycket planering inför helgen. Det är ju dags för BRIS-galan i Trollhättan med Agnes och ett stort antal andra artister bl.a. Sanna Nielsen, Jessica Andersson och The Poodles. Ska bli riktigt kul! Roligt sällskap lär det bli också och extra kul är det naturligtvis att få träffa Cicci igen. Det var ett tag sen sist nu och vi får aldrig riktigt någon tid för oss själva. Därför kommer jag åka ner med Cicci under söndagen för att vi ska få lite tid bara vi två innan det är dags för mig att åka hem på måndag förmiddag. Jag har ju ett styrelsemöte på måndag som jag måste gå på. Lite typiskt men så kan det vara. Ibland blir det inte riktigt som man vill.

Och så har jag lärt pappa att räkna med Pythagoras sats, eller hur var det nu egentligen. Jag måste faktiskt erkänna att jag blev lite fundersam och när det går att få hjälp från en smart Emmy så ser man ju till att få det. Så Emmy och jag hjälpte pappa att räkna ut hur lång den tredje sidan var. Han ska ju försöka få ihop alla sidor rätt med yttertrappan som vi fortfarande är utan. På tal om Emmy så hade hon det riktigt bra under sin tripp till Stockholm. Hon flummade järnet som vanligt och skapade en relation med nästan halva klassen. Kärlek är fint. I alla dess former. Men bara inte folk blir för desperata och beter sig på de mest märkliga sätt för att få någon på fall. Somliga verkar ha problem med det.

Agnes har dominerat i skolan med att cykla enhjuling och jonglera. Jag kan inget av det och är imponerad. Mitt tålamod kan vara rätt bra i vissa fall men jag tror aldrig att jag skulle palla att lära mig cykla på enhjuling, även om det ser häftigt ut. För då sätts tålamodet på prov ett antal gånger.
J. är tillbaka och det känns riktigt skönt. Vet inte riktigt hur jag skulle klarat mig annars. Hade inte känts bra att åka iväg om hon varit borta. Men nu känns det lite lugnare iallafall. Vet inte hur många gånger jag sagt det men jag säger det igen. Jag finns för dig hela tiden och kommer aldrig att försvinna ifrån dig.

Imorgon är det Idol igen och jag kommer sakna Sara. Det roliga är dock att skivbolag hört av sig till henne så förhoppningsvis kan det leda till något. Vi får väl se. Hur som helst så tror jag att det blir Erik eller Jessica som får lämna imorgon. Inga höga odds på det direkt. Erik borde det bli men han lockar röster på utseendet, tråkigt nog. Men det är jämnt och gör någon ett mindre bra framträdande så kan det straffa sig direkt.

Musik som snurrar mycket här just nu är Anna Ternheim, Elin Sigvardsson, Lars Winnerbäck och kent. Någon som blir förvånad? Och nu är det bara 5 dagar kvar tills Agnes skiva kommer...


Jag har gjort fel ibland, jag vet, men ingen mening att ge opp
Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp
Och jag vill hellre bli en sån, så har jag lärt mig det igen
för det finns nåt bra och stort i alla om och alla men
Lars Winnerbäck - Aldrig riktigt slut

Inga kommentarer: