torsdag, oktober 19, 2006

Winnerbäck 31 år!

Grattis Lars Winnerbäck på 31-årsdagen!

19 oktober 2005 kommer för alltid kännas speciellt. Det var då Winnerbäck bjöd sina fans på en oförglömlig spelning på sin 30-årsdag i Cloetta Center i Linköping tillsammans med sitt band Hovet. Cicci och jag var där och njöt och sög in den underbara stämningen. Hur häftigt var det inte att höra publiken sjunga Ja, må han leva, så Lasse blev rörd och satte sig ner på scen. Allsången var fantastisk för att inte tala om gästartisterna. Tror aldrig jag sett Cicci jubla så mycket som när Lasse presenterade Anna Ternheim som gästartist på "Elegi". En magisk version bjöd hon på tillsammans med Lasse. Nicke Borg från Backyard Babies kom in och sjöng "Elden" och Håkan Hellström sprang in på scen och körde "För Dig" och även "Så länge skutan kan gå".
En magisk afton där Lasse även gav alla som kom dit på kalaset en godispåse innehållandes en outgiven skiva "Bränt krut vol. 2", tillsammans med en bilaga med info om låtarna, en "Winnerbäck-tablettask", en klubba, ett idolkort, en ballong och en pin!



Och så den grymma setlisten:
Datum: 2005-10-19
Plats: Linköping, Cloetta center

1. Där elden falnar (men fortfarande glöder)
2. Kom
3. Nånting större
4. Om tiden vill ifatt
5. Du får mig
6. Hugger i sten
7. Elegi
Med Anna Ternheim
8. Hjärter Dams sista sång
9. Över gränsen
10. Stort Liv
11. Söndermarken
12. Elden
Med Nicke Borg
13. Nån annan
14. Dunkla rum
15. För dig
Med Håkan Hellström
16. Gråa dagar
17. Åt samma håll
18. Kom änglar
19. Kom ihåg mig

20. Så länge skutan kan gå
Med Håkan Hellström
21. Min älskling har ett hjärta av snö
22. Katt över taken
23. Du hade tid
24. Som en hemlös själ
25. Solen i ögonen

Helt klart ett av mina bästa minnen i livet!



Johan Persson och Winnerbäck.


Håkan Hellström var gästartist


Den här vinröda gatan, är som en resa i sig
Den girar och knycker och försvinner nånstans nedanför mig
Det står en pojke på isen, jag hör ett rop från mitt bröst
Det går ett plan över fåglarna till nästa höst


Här ser du dimman över broarna å röken från fabrikerna å männskorna i månljusfärg
Den här vinröda gatan slingrar sig rätt in i mig

Lars Winnerbäck - Katt över taken

Inga kommentarer: