tisdag, oktober 24, 2006

Hot Hot Heat

Det är inte bra när man har ansvar för att uppdatera hemsidor och inte har ork eller lust att göra det. För tillfället behöver både hemsidan hos ÖFIF och Agnes-Carlsson.nu uppdateras och ett styrelseprotokoll behöver skrivas. Men efter att ha sovit så uselt förra veckan och när jag nu hittat tillbaks till rätt dygnsrytm så behöver jag hämta lite krafter och sova ut ordentligt innan jag orkar ta tag i allt igen. Men det ska väl lösa sig det också.

Jag har fått grym träningsvärk efter tävlingen i söndags. Får faktiskt skylla mig själv en hel del eftersom jag inte stretchade efteråt. Då hade jag förmodligen sluppit ha ont i låren nu. Däremot är det skumt att jag fått ont i ena vaden men det ska väl ge med sig. Om jag nu känner att kroppen börjar återhämta sig så ska jag försöka ge mig ut och springa lite i slutet av veckan. För just nu känner jag mig faktiskt motiverad att fortsätta träna trots att det är så mörka dagar och allt kyligare. Och natten till söndag är det visst dags att ställa tillbaks klockorna igen. Så då får man sova en timme extra!

I går tog jag det väldigt lugnt. Lyssnade en hel del på musik och nästan bara på sånt som jag aldrig lyssnat på tidigare. Jag har ju varit väldigt hemmakär när det gäller musik. Har egentligen bara haft en handfull band från utlandet som jag lyssnat regelbundet på under de senaste åren. Men nu lär det bli betydligt mer. Fastnade främst för Hot Hot Heat, ett indie-rock band från Canada, som gjort ett par riktigt bra album. Förra året kom dom ut med albumet "Elevator" som har en härlig mix av låtar. Fastnade även för amerikanska Falling Down Hurts och Atticus och norska Already Taken. Och från dom var det inte lätt att hitta några låtar men jag har lyckats gräva fram lite i alla fall. På MySpace är ju i stort sett varenda band som finns med. Men jag får tacka S. för tipsen.

Två dagar har passerat då vädret har varit minst sagt uselt. Det har regnat nästan hela tiden och man känner sig allmänt seg. Idag var jag i alla fall och hälsade på mormor och morfar. Det var alltför längesen sist och jag har haft lite ångest över det. Men dom blev riktigt glada och det var ju det som var meningen. Så det var uppskattat. Det är väl få förunnat att ha en mormor och morfar som blir så gamla, 88 resp. 86 nu, och som snart varit gifta i 60 år! Förmodligen lär inte jag hinna vara gift i 60 år även om jag skulle gifta mig i morgon.

Så är läget just nu. Nu lär det snart bli sängen för jag är grymt trött. I morgon är det ett extra möte med friidrotten. Vi ska sätta upp målsättningar inför 2007. Utan mål är det svårt att få ut det bästa av verksamheten.

She makes herself some coffee filled with sugar, milk and truth
It's hard to dislike somebody who really likes you
She's alone as she strums her guitar she remembers all the things you've said and done
All her lies are gone, everything from now on will come to matter more

She says: Hey, do you mind me asking for a part of your love,
of your world, of your bed, of your heart?
Hey, do you mind telling me where to start?
Elin Sigvardsson - Where To Start

Inga kommentarer: